Gå til innhold

Bytte av pakningen mellom manifoilen/grenrøret og blokken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt i det siste at det har vært litt eksoslekasje et eller annet sted, så jeg så litt grundigere på det i dag, og fant ut at lekasjen var helt øverst på manifoilen, i overgangen til blokken.

Regner da med at det er pakningen som er gåen....det så ut som at den var i litt dårlig forfatning for å si det pent :P

Lurer derfor på om det er mye arbeid å skifte denne?

Og om det er vits i å kjøpe den orginal hos bmw, eller om det er lik så greit å kjøpe den på bil extra?

Takker for svar :)

Skrevet

At det er svindyrt for en eksospakning er bare tøv. Med mindre småkroner betyr mer for deg enn meg.. Men nok om det.

Det er litt trangere oppi 318-motorrommet på en E36 kontra en E30. Noe dritt å bytte den eksospakningen på E36 318 syns jeg. Men så var jeg "kvalmen" mesteparten av tiden jeg holdt på med den 4eren og da... :wink: Men den jeg bytta på var det AC i, og de rørene var serdeles i veien. Sannsynligvis lettere i en bil uten ac..

Skrevet

Nja, så lenge du ikke blir plaget med at bolter knekker, så er det en grei jobb.

Jeg måtte borre opp nye hull i toppen pga en avknekt bolt samt en bolt som var totalt fast rustet/brennt.

Vil anbefale å bytte bolter også ved skifte.

Skrevet
Nja, så lenge du ikke blir plaget med at bolter knekker, så er det en grei jobb.

Kanskje lurt å dynke boltene med crc kvelden før da? Så blir kanskje jobben litt lettere for meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...