Gå til innhold

Bytte av pakningen mellom manifoilen/grenrøret og blokken.


erlend_p
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt i det siste at det har vært litt eksoslekasje et eller annet sted, så jeg så litt grundigere på det i dag, og fant ut at lekasjen var helt øverst på manifoilen, i overgangen til blokken.

Regner da med at det er pakningen som er gåen....det så ut som at den var i litt dårlig forfatning for å si det pent :P

Lurer derfor på om det er mye arbeid å skifte denne?

Og om det er vits i å kjøpe den orginal hos bmw, eller om det er lik så greit å kjøpe den på bil extra?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er svindyrt for en eksospakning er bare tøv. Med mindre småkroner betyr mer for deg enn meg.. Men nok om det.

Det er litt trangere oppi 318-motorrommet på en E36 kontra en E30. Noe dritt å bytte den eksospakningen på E36 318 syns jeg. Men så var jeg "kvalmen" mesteparten av tiden jeg holdt på med den 4eren og da... :wink: Men den jeg bytta på var det AC i, og de rørene var serdeles i veien. Sannsynligvis lettere i en bil uten ac..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, så lenge du ikke blir plaget med at bolter knekker, så er det en grei jobb.

Jeg måtte borre opp nye hull i toppen pga en avknekt bolt samt en bolt som var totalt fast rustet/brennt.

Vil anbefale å bytte bolter også ved skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...