BMWGUDEN Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 er det grevelikt vanskelikt å få fint, viss eg bruke skikkelike lakk sprøyta, og skikkelige lakk? nåen så har gjort det selv? lure på om eg ska lakka bimmaren sjøl, friste litt, men er jo kjipt viss det ser heilt for jevlikt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2006 eventuelt nåen lakktyper så det er enklare enn andre, for å få det fint? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2006 takker for alle så har ein meining, tips, ellar ide til å få det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 Problemet med lakking hjemme, er vel at du ikke får det støvfritt, slik at det blir små støvkorn i lakken. Kommer litt an på hva du skal lakkere da. Er det bare kanaler eller noe som ikke har stor flate kan du jo få det til bra. Men i 95% av tilfellene hvis du ikke har ordentlig lakkboks e.l. så får du støvkorn i lakken... det slår ikke feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 Jeg lakket fronten på en gammel Opel jeg hadde for en del år siden, og problemet er som flere nevner støv. Og ikke nok med det, hele lokalet og alt du har inne i det vil få et fint lite lag med lakk / lakkstøv. Det skal også litt trening til å få lakkert pent. Riktig avstand, jevne bevegelser og riktig mengde lakk, ellers så skal det ikke mey til får det renner. Grunn jobben er også utrolig viktig. Små bulker syns veldig godt på en nylakkert bil. Bruk litt til på å kartlegg hvor disse er, og få de sparklet. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 For å ungå støvproblemet kan du legge våte tepper eventuell legge en del vann på gulvet. Også noe oppover veggene. Fuktighetene vil da trekke til seg en del av støvpatiklene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2006 grunn jobben er gjort skekkelikt, einaste så er ijen er lidt spparklng av styling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2006 grei måte det me å ha vann på gulvet, å litt oppøve veggane, lakktyper da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 Les denne tråden, mye info om lakkering der . Er du opptatt av at bilen din skal se strøken ut, så hadde jeg ikke lakkert den selv . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2006 har faktisk lakka ein racing sykkel sjøl, blei veldikt bra, men ka jor vell det kræsja an ette 4 daga, kjørte rett i grøfta me an, mye vann på veien ekje bra:-( men det er jo mye enklere enn ein bil, for det er jo mye større og flere krinkelkroker på ein bil, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Februar 8, 2006 Share Skrevet Februar 8, 2006 Ente for å klage, men det ærnte så lett å skjønne hva du skriver, se... Kante hålle på sånn vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Februar 8, 2006 Share Skrevet Februar 8, 2006 ":10rn4mb3]Ente for å klage, men det ærnte så lett å skjønne hva du skriver, se...Kante hålle på sånn vettu! akkurat som e sku sagt de sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Februar 8, 2006 Share Skrevet Februar 8, 2006 støvsug garsjen, og bruker primer på golv og vegger, lukk garsjeporten din og sett igang Primer=støvbinding, fungerer ipraksis som å male, bare at det er gjennomsiktig og samler opp støv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 8, 2006 Share Skrevet Februar 8, 2006 Hvis du skal hellakkere bilen din så må du enten ha store vifter på begge sidene av bilene (1 i hvert hjørne) og ett par kraftige vifter hengende over bilen. og alle disse må selvfølgelig blåse støvet vekk fra bilen. eller så må du få lånt en lakkboks. Jeg anbefaler å stikke innom ett lakkeringsverksted å forhøre deg om du kan få låne utstyr og lakkboks mot at du kun arbeider selv.. Du får kanskje låne lakkboks for tusenlappen hvis du gjør alt selv og er heldig.. og så vil det koste deg 3500-5000 i lakk alt etter hvor mange lag klarlakk, hvilken lakk osv.. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2006 eg kan få heilakering av bilen for 4000-5000kr, men hadde vert morro å lakka an sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå