Gå til innhold

lakka bil sjøl!

BMWGUDEN
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet med lakking hjemme, er vel at du ikke får det støvfritt, slik at det blir små støvkorn i lakken. Kommer litt an på hva du skal lakkere da.

Er det bare kanaler eller noe som ikke har stor flate kan du jo få det til bra. Men i 95% av tilfellene hvis du ikke har ordentlig lakkboks e.l. så får du støvkorn i lakken... det slår ikke feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakket fronten på en gammel Opel jeg hadde for en del år siden, og problemet er som flere nevner støv. Og ikke nok med det, hele lokalet og alt du har inne i det vil få et fint lite lag med lakk / lakkstøv.

Det skal også litt trening til å få lakkert pent. Riktig avstand, jevne bevegelser og riktig mengde lakk, ellers så skal det ikke mey til får det renner.

Grunn jobben er også utrolig viktig. Små bulker syns veldig godt på en nylakkert bil. Bruk litt til på å kartlegg hvor disse er, og få de sparklet.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk lakka ein racing sykkel sjøl, blei veldikt bra, men ka jor vell det kræsja an ette 4 daga, kjørte rett i grøfta me an, mye vann på veien ekje bra:-(

men det er jo mye enklere enn ein bil, for det er jo mye større og flere krinkelkroker på ein bil,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal hellakkere bilen din så må du enten ha store vifter på begge sidene av bilene (1 i hvert hjørne) og ett par kraftige vifter hengende over bilen. og alle disse må selvfølgelig blåse støvet vekk fra bilen.

eller så må du få lånt en lakkboks.

Jeg anbefaler å stikke innom ett lakkeringsverksted å forhøre deg om du kan få låne utstyr og lakkboks mot at du kun arbeider selv..

Du får kanskje låne lakkboks for tusenlappen hvis du gjør alt selv og er heldig.. og så vil det koste deg 3500-5000 i lakk alt etter hvor mange lag klarlakk, hvilken lakk osv..

LYKKE TIL! :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...