Gå til innhold

lakka bil sjøl!

BMWGUDEN
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lakket noen biler selv, men varierende resultat.. Men våt gulv og vegger er en fin måte å slippe støv.. Både fra sprøyta (for lakken da ikke setter seg, bare å bruke høytrykk å stime av) og fra alt i lufta.

For å finne ut om du har gjort grundig nok forarbeid, er det jo bare å bruke grunning på de flatene du har pusset for å se hvordan det da ser ut. Grunning tørker fort og er super å bruke til det. Jeg bruker ihvertfall det.

Lykke til.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant mAZE :)

Men bmwgude!! du lurte på type lakk og sprøyte?

Vis du skal ha best resultat så må du har rommet på 20 grader ca,,, lakkmerke som foreksempel vannbase så ville jeg ha brukt merket Spies Hecker blandes med 15%vann og så har du Glasuritt som er 45% og da kan du tenke deg selv va som dekkes best og enklest.. jeg bruker selv spies hesker på jobb når jeg lakker biler..

og så kan du bruke ei genial sprøyte til base og klarlak..Og da bruker jeg ei hvlp sprøye som funker fint

finner du ut at det er vannbase du skal bruke så vask med riktig middel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lakket bilen min selv. Kompressor og lakksprøyte osv. Lakk kom på 1500;- metallic, med klarlakk og herder. Dette er ikke dyrt, og dette var kvalitetslakk.

Problemet er som alle sier støv og urenheter. Skal du ha ett perfekt resultat bare glem det med en gang. Blir ikke bra uten ordentlig sted og god lakketeknikk (jf. min egen bil)

Min ble vel noe bedre etter lakkering, men så hadde jeg heller ikke noe klarlakk igjen på bilen = ganske matt og stygg.

Har du ingen erfaring, sorry, men jeg må si "Bare glem det".

|Hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får lakka bilen din for 4000-5000kr sier du også har du lyst til å gjøre det sel å ikke proft....ender med det blir dritt dårlig å du må ut med nye 4000-5000kr for å få det ordentlig igjen...hvis du er så ivrig på å lakke,ta deg skole i lakkering :) lykke til hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...