Gå til innhold

Varmkjøringsregulator til E-21 323i K-jetronic!


Tore Diesel
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om varmkjøringsregulator er det helt riktige navnet på denne regulatoren, men jeg prøver meg med det.

Det er hvertfall den som skal regulere bensintrykk i forhold til temperatur på en E21 323i med K-jetronic. Den ligger i området rundt fordeler.

Mulig jeg slenger inn et bilde av den etterhvert, dersom det viser seg at jeg behøver det.

Sliter med at 323'n min ikke går som den skal når den er kald, og foreløpig peker alt mot denne.

Dersom noen har en slik motor i deler, eller en slik regulator liggende, så send ett svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mener ikke vakumklokka på fordeleren. Har sjekka det meste av gummi og slanger, og det ser bra ut. Plugger, pluggledninger, er skiftet.

Er rimelig sikker på at dette har med bensintilførsel å gjøre.

(Tenning er sjekka, og co er justert)

Enten er det denne regulatoren, eller mengdefordeleren. Men skal prøve å måle bensintrykk fra regulatoren før jeg bytter'n ut.

Tror foresten ikke du har samme opplegg, siden du har E30. Mener du har L-Jetronic, og ikke K-jetronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den infoen jeg har fått av diverse teknikere, så har den regulatoren som jeg snakker om her, ikke ett konstant trykk, men at variabelt trykk, i forhold til temperaturen på motoren.

hei.er boxen grå med ett el.stikk+noen slang tilkobblinger???(mulig type bosch)firkantig sak.hvis ja så har æ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ja, grå bosch sak, med ett el.stikk pluss en vakumslange og et par bensinslanger ja. Her er ett par bilder hvertfall. (Dingsen i forkant av fordeleren)

Mulig jeg får solgt bilen i mårra, men hvis ikke kan jeg absolutt være intr. i å kjøpe den av deg. Pris?

Regulator.jpg

Regulator_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ja, grå bosch sak, med ett el.stikk pluss en vakumslange og et par bensinslanger ja. Her er ett par bilder hvertfall. (Dingsen i forkant av fordeleren)

Mulig jeg får solgt bilen i mårra, men hvis ikke kan jeg absolutt være intr. i å kjøpe den av deg. Pris?

Regulator.jpg

Regulator_1.jpg

Vet ikke ka den er verd,men vi blir sikkert enig.bare ring eller send mæ en sms vis du treng deln.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å merke seg er at det er flere typer ute å går her. Med og uten vann, vacuum samt el.stikk...

Erfaringsmessig så husker jeg (fra den tida jeg jobbet endel med K-jetronic) at det går ann med "greit" resultat å mikse litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...