Tore Diesel Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 Er ikke helt sikker på om varmkjøringsregulator er det helt riktige navnet på denne regulatoren, men jeg prøver meg med det. Det er hvertfall den som skal regulere bensintrykk i forhold til temperatur på en E21 323i med K-jetronic. Den ligger i området rundt fordeler. Mulig jeg slenger inn et bilde av den etterhvert, dersom det viser seg at jeg behøver det. Sliter med at 323'n min ikke går som den skal når den er kald, og foreløpig peker alt mot denne. Dersom noen har en slik motor i deler, eller en slik regulator liggende, så send ett svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 7, 2006 Share Skrevet Februar 7, 2006 hmmm. meiner du vakum klokka på fordeleren no eller? Har du sett etter om du har falsk luft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2006 Nei, mener ikke vakumklokka på fordeleren. Har sjekka det meste av gummi og slanger, og det ser bra ut. Plugger, pluggledninger, er skiftet. Er rimelig sikker på at dette har med bensintilførsel å gjøre. (Tenning er sjekka, og co er justert) Enten er det denne regulatoren, eller mengdefordeleren. Men skal prøve å måle bensintrykk fra regulatoren før jeg bytter'n ut. Tror foresten ikke du har samme opplegg, siden du har E30. Mener du har L-Jetronic, og ikke K-jetronic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 8, 2006 Share Skrevet Februar 8, 2006 så du meiner Bensintrykk regulatoren? Den har en trykk heile tiden den. den går igjen til en trykk kamer for bensinen. etter på blir det sprutet inn i motoren igjen dysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2006 Etter den infoen jeg har fått av diverse teknikere, så har den regulatoren som jeg snakker om her, ikke ett konstant trykk, men at variabelt trykk, i forhold til temperaturen på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ac turbo Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Etter den infoen jeg har fått av diverse teknikere, så har den regulatoren som jeg snakker om her, ikke ett konstant trykk, men at variabelt trykk, i forhold til temperaturen på motoren. hei.er boxen grå med ett el.stikk+noen slang tilkobblinger???(mulig type bosch)firkantig sak.hvis ja så har æ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2006 Det stemmer ja, grå bosch sak, med ett el.stikk pluss en vakumslange og et par bensinslanger ja. Her er ett par bilder hvertfall. (Dingsen i forkant av fordeleren) Mulig jeg får solgt bilen i mårra, men hvis ikke kan jeg absolutt være intr. i å kjøpe den av deg. Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ac turbo Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Det stemmer ja, grå bosch sak, med ett el.stikk pluss en vakumslange og et par bensinslanger ja. Her er ett par bilder hvertfall. (Dingsen i forkant av fordeleren)Mulig jeg får solgt bilen i mårra, men hvis ikke kan jeg absolutt være intr. i å kjøpe den av deg. Pris? Vet ikke ka den er verd,men vi blir sikkert enig.bare ring eller send mæ en sms vis du treng deln. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 12, 2006 Share Skrevet Februar 12, 2006 Verdt å merke seg er at det er flere typer ute å går her. Med og uten vann, vacuum samt el.stikk... Erfaringsmessig så husker jeg (fra den tida jeg jobbet endel med K-jetronic) at det går ann med "greit" resultat å mikse litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2006 Takk for svar! Bilen ble solgt i går, så da har jeg ikke behov for denne regulatoren lenger. Kjøper ble informert om feilen, men tror han får tak i delen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå