Gå til innhold

nåen her så har erfaring me NOS?

BMWGUDEN
 Share

Anbefalte innlegg

Kva med å montert NOS på ein Corolla motor... Dei tåle jo allslags juling.. Ville dei tålt eit 150hk lystgasskit???

Ha ha ha! Kongespørsmål! :D

Jepp... Men vil ein 1.3 liter Corolla motor tåle det, eller ein 1.6 motor???

Eg er villig til å hive 150hk på ein corollamotor... Eg trur den tåle det...

Kva er billigaste noskittet ???

Jepp, går helt sikkert bra i noen sek.

Når de ikke vil sette inn mere enn 75 på min 2,8l. Så går det sikkert bra med 150 på corollaen not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok :) er jo steptronic kassa jeg har. skal søke litt på hva andre har trimma biler til med samme kassa.

autoart: hvordan funker det egentligt, holder man inne en knapp, eller er det "flat gasspedal" aktivert? og er det "idiotsikkert" når man har automatkassa?

Jeg har også steptronic kasse, den tåler vist over 100 hk mere enn mine 193.

T måter og aktivere på, som du sier bryter i dasjen, eller en mikrobryter som aktiveres når kakespaden er i bånn. Da selfølglig med en av og på bryter i tilegg, ikke alltid man vilo nose når spaden er i bånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med å montert NOS på ein Corolla motor... Dei tåle jo allslags juling.. Ville dei tålt eit 150hk lystgasskit???

Ha ha ha! Kongespørsmål! :D

Jepp... Men vil ein 1.3 liter Corolla motor tåle det, eller ein 1.6 motor???

Eg er villig til å hive 150hk på ein corollamotor... Eg trur den tåle det...

Kva er billigaste noskittet ???

Dei tåle det ja.. Men kor lenge er eit godt spørsmål! Har sett 1.3 litere som hadde 34 før nos på hjula, og etter nos hadde dei 193 hk... Så alt er mogleg.. Men kor lenge?! Det er det som er spørsmålet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hva om mann bare sprøyta inn rein oksygen?? noe å tenke på :lol:

Er en veldig fin tanke! Har tenkt litt på det selv faktisk.. Men det er bare det at ren oksygen er den mest ustabile og eksplosive gassen som er å oppdrive.. Hvis man bare slipper ut littegrann på feil plass = KABOOOM... Eksempel: åpne bare på oksygen på skjerebrenneren og pek bort mot en oljeflekk! Overraskelse! Da kan man jo tenke seg, enda slik oksygen ikke er helt ren.. (ikke 100% oksygen). Det er livsfarlig hvis man skulle krasje, setter hele kommunen i fare, dessuten vet jeg ikke om det er mulig å oppdrive 100% oksygen til privat bruk lovlig i Norge..

Det er jo snakk om å øke kompresjonen eller å få mest mulig bensin/luft i sylinderen.. Sånn sett har jeg også tenkt på "turbolader på boks".. Det vil si en "light" utgave av turbobil, hvis man ikke har råd eller lyst å montere turbokit grunnet masse arbeid.. Går jo an å kjøpe en dykkerflaske og en reduksjonsventil + utløserknapp enten på rattet eller under gasspedal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :) er jo steptronic kassa jeg har. skal søke litt på hva andre har trimma biler til med samme kassa.

autoart: hvordan funker det egentligt, holder man inne en knapp, eller er det "flat gasspedal" aktivert? og er det "idiotsikkert" når man har automatkassa?

Du har en bryter inne i bilen, som fungerer som hoved bryter. I tilegg så er den "flat gass" aktivert. Kan også koble på en bryter på inspøytnings skinna, måler når det er trykk på den, for å sikre att gass ikke kommer inn i motor når den ikke går.

Systemet er rimelig idiotsikkert 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke slik at man for mer effekt med fler sylindre med nos?

altså feks en v8`er for mer hk av samme nos kittet en en 4`er?

Du får en % økning av effekten, dvs har du 100hk orginalt så får du kansje 150hk med nos. men hvis du har 200hk orginalt, så får du kansje en økning på 100hk med det samme nos settet. En v8`er er som regel sterkere enn en 4 syl motor derfor blir det mere guff i en v8 med nos. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...