Gå til innhold

Varmgang 325 E36!


Günther
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen går varm, og det er ingen varme i varmeapparatet, som vel betyr at det ikke er sirkulasjon i systemet.. Termostaten er skiftet for et par mnd siden. Kan det være vannpumpa?

Har hørt at det er utrolig skjelden at pumpa slutter å fungere, at man skifter den som oftest på grunn av lekkasje, var en verksted fyr som sa det.. Men det er nok vann på den, og jeg har også luftet systemet, så hva kan det ellers være :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ver vannpumpa ja. Skjedde på en e36 320 ej hadde vertfall at "pumpehjulet" løsna fra akselen som blir drevet av reima. Pumpehjulet var laget av plast og det blir "sprøtt" med tida og brestar og dermed følg ikkje med rotasjon. Er relativt enkelt å skjifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpehjulet var laget av plast og det blir "sprøtt" med tida og brestar og dermed følg ikkje med rotasjon. Er relativt enkelt å skjifte.

Veldig sprøtt også. Min vannpumpe hadde fulgt motoren siden den var ny, og motoren har gått 185k. Den var moden for utskiftning ja...

Jeg hadde litt styr etter at jeg skiftet vannpumpa med luft i systemet. Det gjørde at det sirkulerte dårlig, så det er godt mulig at det er det som har gjort det. I mitt tilfelle så var det bare det at vannpumpa lakk som gjorde at den ble skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekke viskosen samtidig..den var gåen på min gamle 320..gikk da nesten varm hvis den gikk for lenge på tomgang men gikk ned til det normale ved kjøring. varme kom det nesten aldri i varmeapparatet heller..

men symptomene sier vannpumpa..men pussig at den skal ryke rett etter at du har skifta den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...