Gå til innhold

Smeller når jeg kjører i dumper


Betakaroten
 Share

Anbefalte innlegg

da får jeg prøve å forklar med hjelp av min fantastiske tekniske innsikt.

Når jeg åpner pansret og ser rett ned i tårnet. Ser jeg oppmorknet gummi og rett ned i et kulelager som tydeligvis har sett bedre dager. Er det tårnlagrene jeg ser? Har verken byttet tårnlager eller foringer før. :oops:

Beklager hvis det er vanskelig å forstå hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet! Smalt i begge forhjulene når jeg kjørte i humper.. Da var begge demperne gått! Skiftet de og nå er det en drøm å kjøre i humper :) sjekk etter lekkasje på demperne, det er den letteste måten å se om de er gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok enten sett på demperen eller tårnlagrene jeg og hvis jeg var deg. Siden du beskriver at lageret ser dårlig ut så kan det jo være dette! Prøv det billigste alternativet først, men hvis du setter den på verkstedet så ser jo de hva det er med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det i det heletatt gi lyder i fra seg med senkesett??

Høres ut som om bilen treffer hjulbuen på en måte. Det bråker ikke noe mye, men kjenner at demperene går helt nede noen ganger.

Selgeren av bilen sa at det var helt normalt :?: er det det?

senket 60\40 med Apex dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKJE normalt med ulyder..

Vist du bunner demperen, pleier den å begynne å lekke, så se etter lekasje..

Korte dempere på 60mm og mer er nesten eit must.

Og vist den bunner hele tiden er det vel kankje på tide med nye fjører.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKJE normalt med ulyder..

Vist du bunner demperen, pleier den å begynne å lekke, så se etter lekasje..

Korte dempere på 60mm og mer er nesten eit must.

Og vist den bunner hele tiden er det vel kankje på tide med nye fjører.. :-)

Generell regel er jo at senker du mer enn 40 mm bør man skifte til kortere dempere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke orginal demper nei. Den er kortere. Demperen virker fin. Dersom jeg presser ned bilen kommer den rett opp igjen, ikke noe "dissing" opp og ned etterpå. Hvis dere forstår.

Derfor har jeg en finger på tårnlager. I tilleg til dette har jeg irritert meg en del over at hjulene går innover. Vinterdekkene mine er blankslitte helt innerst, men ser helt nye ut ytterst. En kompis av meg sa at jeg fikk kjøpt tårnlager som fixet dette. Tilfeldigvis så jeg en reklame fra koed i dag om K-MAC bøsninger. Dersom dere søker på K-MAC bøsninger på koed finner dere dem. Det jeg tenkte på var å slå to fluer i en smekk. For dette er tårnlager ikke sant? Prisen på 4500 over hele bilen er jo litt drygt. Men dersom jeg kan får gjevnere dekkslitasje på dekkene mine burde jo det være en god investering. et sett med dekk koster jo ofte over 4000. Noen som har erfaringer med dette produktet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...