B.E.E. Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Har en E-36 coupe. Skiftet for ca 2 år siden til høydejusterbart understell av meket K&W variant 1. Har i det siste hørt dunkende lyder i bilen over fartsdempere og ved sving. Hadde bilen på verksted i dag, der det ble konstantert at "dunke"-lydene kommer fra de bakre støtdemperene (dette er jo støtdempere som sitter separat). Dunkingen kunne tydlig føles når en holdt rundt demperen. Så kommer mitt spm: Dette skal vel ikke skje med så nye dempere?Hva gjør jeg? må dempern skiftes? Kan det være dempertopplagerene som er utslitte, selv om disse ble skiftet for 2 år siden? Kan andre sportsdempere benyttes til dette settet (eks. bilstein sport), og evnt. hvilken innvirkning vil dette ha på bilen med tanke på at det er andre dempere foran? Butikken der jeg kjøpte senkesettet er nå nedlagt/konkurs, så der er det ingenting og hente, men hvilken reklamasjonsrett har jeg i forhold til hovedimportør eller K&W i Tyskland direkte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Skruen på toppen av demperen har ikke løsna bare da? det er vanlig og dunker irriterende. Men dette måtte de vel ha sett på verksted,og de måtte vel finne ut hva det var? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvis det viser seg at det er demperen som har tatt kvelden, kan du jo henvende deg til forbrukerrådet? De kan sikkert svare deg på slike reklamasjonsspørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det er sikkert støtdemperlagrene bak. Hvis du har brukt originale eller tilsvarende har de sikkert blitt helt utslitt. Bruk de fra E46 cab (enten originale eller ettermarkeds). De tåler mye mer juling, men gir ikke noe mer støy en normalt. De koster omtrent det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 kan være de støtdemerene er festet i oppi toppen, når de ryker ramler og dunker det noe helt jæveli!! sjekk de også du..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Du kjøpte dem ikke tilfeldigvis på b4you i oslo? KJøpte et komplett senkesett der for 2år siden og fikk en lang avhandling fra et advokatfirma om at eg ikke hadde betalt det! Og nå var de jo konkurs. Men heldivis betalte jeg med kort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2006 Jeg kjøpte settet i utkanten av stavanger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå