Gå til innhold

Hvordan fjerne utvendig dørhåndtak? (E36, coupé)


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW E36 coupé. Når jeg lukker opp passasjerdøra fra utsiden, er det ofte at håndtaket ikke "spretter tilbake". Altså, jeg drar det ut som vanlig, men det hopper ikke tilbake igjen. Henger seg på en måte opp.

Har prøvd med litt 565 uten hell. Tenkte jeg skulle ta ut hele håndtaket, så jeg kunne se på det, evt. kjøpe nytt. Men hvordan gjør jeg dette? Har forstått at dette er litt mer komplisert enn på E36 sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det der var en sinnsyk jobb førstegangen jeg gjorde det. var pga samme symtomene som har, dørhåndtaket spretter ikke ned igjen.

Er veldig trangt, men du må klippse av alle stagene som går til lås osv. ta av svart propp på enden av døren litt over låsemekanismen, dytt en liten hendel fra deg for å frigjøre den svarte ramma rundt dørhåndtaket. skru løs skruen som sitter rundt lås sylinderen. Husker ikke nøyaktig hvordan jeg gjore det, men du får det nok til. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var på coupe ja. det er en bøyle under selve håndtaket som var problemet på min, har vært bortiflere med samme problem. må rettogslett sette ett stort flatt jærn i mellom bøylen og håndtaket, vri til så blir det igjen. på en jeg hadde så var det en del som hadde knekt. Du må ta det ut så ser du problemet. brukte ca 3 timer jeg førstegangen, bare på å ta det ut

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde levert det på verksted å fått gjort det uten å mokke..gjorde dette for noen mnd siden og gjør det ikkje igjen for å si det sånn :) Det er veldig trang og vondt og komme til som autoart sier..eg byttet mitt og skulle inn med ett som var lakket i samme farge som bilen, måtte være vannvittig forsiktig, vanskeligt å få på stagene inni der og..du må vertfall ha god tolmodighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.

Leverer den nok inn til verksted da. Orker ikke sitte i 3 timer og KNOTE nå som det er så ufattelig kaldt. Men, det er jo ikke lett å si om de kan fikse det gamle, eller om jeg har nytt. Tar jo også litt tid dersom jeg skal bestille det nye håndtaket også.

Kan jeg kjøpe dette brukt, for så bare å flytte låsesylinderen over? Er det mye jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle deg at nye håndtak kostet 2500kr hos GS Bildeler når eg skulle ha..heldigvis hadde GS et brukt et for 500kr..låsesylinderen er ingen problem å skifte over, litt dilldall men null problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...