mEhE Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2006 Min Biturbo er originalt levert uten dump ventil. Og før jeg monterte det, fikk jeg en jevn hvisling da jeg slapp gasspedalen. men da hadde du vel kansje lukket luftfilter? samtidig så tror jeg mest sannsynlig de demper lyden fra fabrikk?.biler i dag skal det jo være så lite "ulyder" som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 Hva lyden angår så tror jeg ikke det er noe problem så lange man kjører closed loop, noe man bør gjøre så lenge man har LMM. Lyden er uansett ikke plagsom ved lukket sløyfe. Det verste er levetiden på turboene. Det er 3. gang turboene blir skiftet på bilen, altså er det 4. sett turboer som står på nå. Og med en gjennomsnittlig levealder på 50.000 km så kan man lure på hvorfor det ikke ble montert dumpventiler. Og med en pris på over kr. 8.000,- pr. turbo + (mye)arbeid, søker jeg løsninger forå unngå havari på 200.000 km igjen. Det skal nevnes at turboene står i det mest ekstreme miljøet som er mulig - omkranset av varmereflekterende skjold vil all varmen de produserer ikke bli avledet noe sted. Jeg kunne dra akslingene frem og tilbake ca. 3-4 mm på begge turboene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå