Gå til innhold

Ødelagt forsterke? Eventuelt ny...


 Share

Anbefalte innlegg

Husk at boss er mest skrytemerke med masse "watt" og lite ampere.

Du må ta en NØYE gjennomgang av strømkablene dine,kan være stOr sannsynlighet at det er det som tok kverken på den.

Kontaktflater er viktig for at dette skal fungere under høyt volum.

Ikke ødelegg neste forst.

Hvordan mener du at kablene skal ha tatt kverken på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke kabelene som har gjort dette..

Kjører kun frontsettet på en Alpine W12 2 kanals forsterker nå.. uten noen form for problemer.

ER temmelig usikker på forsterkerene dere har tipset meg om. Begge to er meget fristenen. Kickeren er vell kanskje kjent for å trekke mere strøm enn tilsvarende forsterkere ?

BOSS er et billigmerke ja.. På min står det 1000W, noe som helt sikkert ikke stemmer.

Men den er faktisk overbevisene god til den jobben den har.. (dra 12")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke kabelene som har gjort dette..

Kjører kun frontsettet på en Alpine W12 2 kanals forsterker nå.. uten noen form for problemer.

ER temmelig usikker på forsterkerene dere har tipset meg om. Begge to er meget fristenen. Kickeren er vell kanskje kjent for å trekke mere strøm enn tilsvarende forsterkere ?

BOSS er et billigmerke ja.. På min står det 1000W, noe som helt sikkert ikke stemmer.

Men den er faktisk overbevisene god til den jobben den har.. (dra 12")

Kickeren står nok for mere kraft ja. Audison for lydkvalitet. Begge er bra forsterkere. Husk at sub utgangen på kickern er klasse D. Det gjør den litt mindre strøm krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøl om det er klasse d så trenger den jo like mye strøm for og produsere effekt,, p=u*i er umulig og opphevet det, greit nok at det kanskje er litt mindre effekt tap i en digital forsterker men det er ikkje så stor forskjell

Pleier ikke være vifter engang på klasse D forsterkere. Så det er endel mindre varme utvikling på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detter heilt feil, det og feilsøke på elektroniske komponenter er ikkje lett du trenger osiloskope osv for og kunne finne ut om kondensatorer og transistorer evt er ødelagt. noen ganger går et an og se det men det er sjeldent. har vert borti dette ved flere annledninger, en mulighet er og skifte alle transistorer og kondensatorer vist du får tak i rimelige deler.

Seff feilsøker du med et ociloskop, her jo gått elektro selv :wink: Skjeldent å se at power transistorene er svidd?? Jasså. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøl om det er klasse d så trenger den jo like mye strøm for og produsere effekt,, p=u*i er umulig og opphevet det, greit nok at det kanskje er litt mindre effekt tap i en digital forsterker men det er ikkje så stor forskjell

Pleier ikke være vifter engang på klasse D forsterkere. Så det er endel mindre varme utvikling på dem.

det er sant men er det så stor forskjell at det er merkbart? det er ikkje min erfaring, men det er mindre effekt tap og virknings graden er bedre, men prosentvis tror eg ikkje det er stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...