Gå til innhold

Henter denne i kveld! :)

Mauro
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan å komme over de farts dumpene som ikke dekker hele veien (de små), med en bmw som er senket 60/40 ?

Har seriøst et stort problem der :(

blir vel bedre med sommerhjula..? eller...?

Jo, det gjør nok det, men nå er det vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ang dei fartsdumpene så kjørte eg rett og slett rundt eineste mulighet, du kan evt prøve og ta en med eine sida og ingen på andre liksom.,,. min var 60 40 senka eller 60 60 litt usikker der

Om du mener jeg skal kjøre rundt, så er det faktisk umulig. Her jeg bor er det samme type fartsdempere alle veier om jeg skal til byen eller uansett hvor jeg skal faktisk.

Og om du mente rundt selve fartsdemperen, så har de laget en genial type her hvor jeg bor. Med en ekstra liten "fartsdemper" i midten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steintøff hund, å pen bil :)

Du må prøve på noe smart.. Legge et par planker mot rundkjøringen, slik at den ikke blir så brå? :lol: Sikkert populært blandt naboene.. :roll:

Neida, men fra spøk til alvor ; prøv å kjør skikkelig på skrå over, å se om det ikke er en mulighet for å ta seg over, uten å skrape i ... Når du er helt aleina i bilen vel&merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steintøff hund, å pen bil :)

Du må prøve på noe smart.. Legge et par planker mot rundkjøringen, slik at den ikke blir så brå? :lol: Sikkert populært blandt naboene.. :roll:

Neida, men fra spøk til alvor ; prøv å kjør skikkelig på skrå over, å se om det ikke er en mulighet for å ta seg over, uten å skrape i ... Når du er helt aleina i bilen vel&merke

Det tror jeg bare vil gjøre vondt verre, altså, å kjøre på skrå.

Jeg har prøvd å tegne det opp. Saken er at det er en trede liten humpel der + at det er en mindtrabatt som er litt for nærme.

Prøver å illustrere. De hvite "firkantene på bunnen av bildet er gang feltet". Trekanten er midtrabatten, og de tre svarte klattene er humplene. Bildet er sett ovenifra så klart :)

mhm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Stavanger eller? Der kryr det jo av de dritthumplene der. Laget slik at bussen skal kunne kjøre rett over.

Men skulle nå tro det kunne gå å kjøre på et vis som hjelper der? Enten et hjulpar over og et utenfor, eller begge på, med midten på bilen mellom...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike dumper har vi her enkelte plasser å.

ta å legg eks. venstrehjulet helt på innsiden av ene dumpa mens høyrehjulet er i samme possisjon på den dumpa som da er til høyre. da er begge dekkene litt på begge dumpene og du kan kjøre sakte over uten og måtte skrape nedi... Må ikke finne på å kjøre rett over de hvertfall..da skraper du uansett nedi,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen mauro... den minidisk spilleren er ELD gammel da.. den kostet 5500 i sin tid, det var eieren før meg som kjøpte den ;) men seriøst her.. er bakakslingen skifta på den? er oljelekkasjen fiksa? er toppen plan nå?

Vet ikke om jeg skal gidde å si hei til deg engang. I og med at han forrige eieren ikke har hatt noe problemer med det nå, når han solgte den, og at jeg ikke har sett noe galt ved den, så bekymrer det meg ikke akkurat nå. Bilen skal heller ikke tas ordentlig i bruk før sommeren, og om du i det heletatt bryr deg, så skal den sjekkes på et verksted før den tid, og det er masse annet små piss som skal fiksees, som jeg var viste om, men jeg tviler på at du bryr deg. Du har heller ikke sagt gratulerer med ny bil. Det eneste du har sagt er hvor mye galt det er på bilen. Bare negative ting som egentlig ikke stemmer.

Etter en prat med forrige eier, så lar jeg heller være å prate med deg, ettersom du har oppført deg veldig "rart" før.

Lykket til videre i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen mauro... den minidisk spilleren er ELD gammel da.. den kostet 5500 i sin tid, det var eieren før meg som kjøpte den ;) men seriøst her.. er bakakslingen skifta på den? er oljelekkasjen fiksa? er toppen plan nå?

Vet ikke om jeg skal gidde å si hei til deg engang. I og med at han forrige eieren ikke har hatt noe problemer med det nå, når han solgte den, og at jeg ikke har sett noe galt ved den, så bekymrer det meg ikke akkurat nå. Bilen skal heller ikke tas ordentlig i bruk før sommeren, og om du i det heletatt bryr deg, så skal den sjekkes på et verksted før den tid, og det er masse annet små piss som skal fiksees, som jeg var viste om, men jeg tviler på at du bryr deg. Du har heller ikke sagt gratulerer med ny bil. Det eneste du har sagt er hvor mye galt det er på bilen. Bare negative ting som egentlig ikke stemmer.

Etter en prat med forrige eier, så lar jeg heller være å prate med deg, ettersom du har oppført deg veldig "rart" før.

Lykket til videre i livet!

Hvor gammel er du? nettop fylt 18?17? mye som tyder på det i alle fall med tanke på det svaret ditt... nei herregud dette ble bare helt idiotisk syns jeg! den forrige eieren på bilen oppførte seg rart han og skal du vite, du har bare hørt EN side av saken må du huske på :evil: og du... gratulerer med bilen :lol: haha.. du har kjøpt katta i sekken uansett \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? nettop fylt 18?17? mye som tyder på det i alle fall med tanke på det svaret ditt... nei herregud dette ble bare helt idiotisk syns jeg! den forrige eieren på bilen oppførte seg rart han og skal du vite, du har bare hørt EN side av saken må du huske på :evil: og du... gratulerer med bilen :lol: haha.. du har kjøpt katta i sekken uansett \:D/

Jeg er 17, fyller 18. Som sagt, han jeg kjøpe til bilen av var veldig hyggelig. Og bilen var billig, og i den stand som beskrevet.

Og om det er noen som oppfører seg idiotisk, så vil jeg tro det er deg, men slutt å skriv i tråden min takk! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg at du var i den alderen ja. og du... hvem er ikke hyggelige når de skal selge bil? eller selge noe i det hele tatt!? og en siste ting.. jeg skriver i akkuratt hvilken tråd jeg vil jeg, du skjønner det mauro du bestemmer ikke det du. Og grunnen jeg faktisk sa alt det om bilen var for å hjelpe deg men du skjønte kanskje ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg at du var i den alderen ja. og du... hvem er ikke hyggelige når de skal selge bil? eller selge noe i det hele tatt!? og en siste ting.. jeg skriver i akkuratt hvilken tråd jeg vil jeg, du skjønner det mauro du bestemmer ikke det du. Og grunnen jeg faktisk sa alt det om bilen var for å hjelpe deg men du skjønte kanskje ikke det..

Jeg vet at bilen ikke er 100% strøken, det er jo en gammel bil, som har gått langt, men det er jo ikke noe morsomt om de tingen du sier stemmer, men det står ihvertfall ikke i kjøps kontrakten. Når du sier ditt om forrige eier, å han sier noe annet om deg, så vet jeg jo ikke hva jeg skal stole på, men jeg har ihvertfall truffet han forrige eieren, å han virket som er grei fyr, men så klart, det eneste jeg kan gjøre er å sende den på verksted, eller få noen kamerater til å gå sikkelig igjennom alt. Men vi tar resten over PM. Blir så off topic i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må da sjønne mauro at han vil bare hjelpe. Han har jo hatt bilen før og kjenner historikken. Jeg hadde tatt til meg det han sa og fått sjekka opp om dette stemmer. Hvis det isåfall gjør så få tatt kontakt med forrige eier å hør med han om dere kan finne en løsning på problemet. Er selv bare 17 men hører på folk her som digger bmw osv, siden de har mer erfaring enn oss uerfarne "dumme" 17'åringer.. Veit selv at det er lett å bli forelska i en bil, båt osv.. Plutselig sitter jeg der med sjegget i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som er som du steffen... Jeg sier ikke at jeg har byttet dempere og satt på nye dekk for en mnd siden når det er er REN løgn... Jeg har fikset det som var galt på bilen... Og bilen har gått helt greit de mnd jeg har hatt bilen... startet og gått uansett vær og temp... Eneste gangen jeg ikke har fått start på bilen var når jeg klarte å kjøre den sur... (ja litt pinlig) og den gangen jeg fant ut at det manglet olje så hadde bånnpluggen løsnet... Men det er klart at jeg ble litt sjokkert over deg når du da skjeller folk ut når du blir konfrontert med en direkte løgn... Og ber folk ALDRI ringe deg og klikker helt MONGO fordi jeg ikke kunne skjønne at du kunne si at du hadde byttet dempere og dekkene var nye... Hadde olje service på bilen for 500 km siden.. og da var all "gammel" olje på bilen... ingen tegn på noe olje lekasje... Skjønner ikke helt hva du skal oppnå egentlig... Hvis du mener han har kjøpt katta i sekken... så sier du jo egentlig at du har og solgt meg katta i sekken? Hvordan stiller du deg til det?! Du er meg en rar en steffen... Den skal du ha... Det er en grei bil det der... Men 100% strøken er den jo ikke... Men det har jeg heller aldri sagt... Litt plukk er det jo... Men sånn er det ofte på 13 år gamle biler... Men jeg er/var egentlig godt fornøyd med bilen etter at jeg utbedret de tingene som var gale... Og grunnen til at jeg selger er at jeg trenger en litt større bil da jeg er aktiv dykker og da er ikke en e-36 coupe verdens mest praktiske bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...