Gå til innhold

E36,skifte farge i kilometertelleren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å kjøpte meg plasmaskiver i dashen til speedometer og div.

Men blir jo teit hvis alt er blått og så kommer den lille digitale kilometer telleren som er rød i veien...noen som vet om det går an å få denne til å bli blå istedet?...isåfall...hvordan??

Skrevet
Blått lys i dashen er Volkswagen

Helt enig der! BMW sitt skal være rødt, no matter what! Er en grunn for at rødt er brukt fra BMW sin side!

Skrevet
Vurdere å kjøpte meg plasmaskiver i dashen til speedometer og div.

Men blir jo teit hvis alt er blått og så kommer den lille digitale kilometer telleren som er rød i veien...noen som vet om det går an å få denne til å bli blå istedet?...isåfall...hvordan??

har tenkt samme som deg,så nå at det var kommet noen svar men ikke noe som var nyttige..... var vel ikke meninga om hvem farge på lysa som folk likte som var greia her eller :?:

Håper noen har svar på det du spurte om.. er vel bare en diode rekke er det ikke?? hvis det er det bør det ikke være for vanskelig å bytte diodene til blå skulle jeg tro...

Skrevet

har tenkt samme som deg,så nå at det var kommet noen svar men ikke noe som var nyttige..... var vel ikke meninga om hvem farge på lysa som folk likte som var greia her eller :?:

Håper noen har svar på det du spurte om.. er vel bare en diode rekke er det ikke?? hvis det er det bør det ikke være for vanskelig å bytte diodene til blå skulle jeg tro...

Enig med deg der. Altså, hadde trådstarter vært interessert i innlegg om hvorvidt hva folk mente om det, så hadde han skrevet det, og det kunne da vært en tråddiskusjon om dette, men siden han lurte på noe konkret om hvordan få gjort det, så hadde det vel kanskje strengt tatt holdt med evt ett innlegg som viser at ikke alle liker det/mener at det blir greit?

Ja, bla bla, jeg vet det er et forum og man skal "forvente" slik, men hva med å tenke litt på at kanskje -dere selv- ikke hadde likt om at folk "ødela" tråden DERES ved at hele tråden ble en lang diskusjon på om det var bra eller ikke. Mange tråder har lett en tendens til dette, og da blir det lett mange meningsløse tråder, fordi man må bla seg igjennom side opp og side ned med svada for å komme frem til innlegg som har noe med emnet å gjøre.. :?

Anywho.. seil deres egen sjø (dette har jo vært oppe til diskusjon så mange ganger før, men folk fortsetter allikevel), men tenk kanskje også på at dere kanskje ikke liker det hvis det rammer dere selv?

Skrevet

ja ble litt overasket her,hehe...ville jo bare vite hvordan man fixer slik at de nye plasmaskivene passer inn med kilometertelleren..blir jo teit om alt er blått så kommer den kilomtertelleren med rødt lys...men kan sende mail til bmw og høre hva de sier:)

Skrevet
ja ble litt overasket her,hehe...ville jo bare vite hvordan man fixer slik at de nye plasmaskivene passer inn med kilometertelleren..blir jo teit om alt er blått så kommer den kilomtertelleren med rødt lys...men kan sende mail til bmw og høre hva de sier:)

si fra når du for svar da er du snill :D

Skrevet

Tviler på at det er en enkel sak dette, dessverre.. Blåe lysdioder trekker mye mere strøm enn røde og det blir derfor umulig å bare skifte diodene. Du må også installere en strømforsterker eller lignende. Husker jeg ikke feil så er spenninga høyere også.

Når jeg tenker meg om.. Er det ikke et LCD-display i kjørecomp? :shock:

Skrevet
Tviler på at det er en enkel sak dette, dessverre.. Blåe lysdioder trekker mye mere strøm enn røde og det blir derfor umulig å bare skifte diodene. Du må også installere en strømforsterker eller lignende. Husker jeg ikke feil så er spenninga høyere også.

Når jeg tenker meg om.. Er det ikke et LCD-display i kjørecomp? :shock:

Røde, gule og grønne dioder er ofte på en volt mindre enn hvite og blå.. Diodene vil da lyse litt svakere om man skifter til blåe. Det man da kan gjøre er å montere en mindre, eventuelt med en motstand..

http://www.clasohlson.no/ Gå på "Belysning" - "komponenter" - "dioder" og deretter "lysdioder".

Eller du kan se her: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=64&mcat=c64

Du må sjekke hvor store diodene er i diameter! :)

Skrevet
En kamerat av meg har skiftet fra grønn til blå belysning i sin bil og han loddet på over 70 nye dioder før alt var komplett!

70 :?::?: jøsses!!! hørtes ut som det var en tanke for mange men okay,har ikke telt på min bmw jeg men 70 er det ikke vaffal :lol:

Skrevet

70 :?::?: jøsses!!! hørtes ut som det var en tanke for mange men okay,har ikke telt på min bmw jeg men 70 er det ikke vaffal :lol:

Ja veit, høres helt vilt ut! Trodde ikke på det med en gang, men det var visst over 30 i instrumentene alene så da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...