Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, var og luftet min 323 delebil, da register reima røyk.. men det jeg lurer på, er det noe håp for motoren vist jeg bruker toppen min fra 320 min?

Skrevet

Det går gjerne som en drøm det.

Bare sjekk hvordan tilstanden på toppen av stemplene ser ut når du hiver toppen av. Hvis det ikke er for galt, så bare smekker du på 320-toppen.

Skrevet

Surt det der! Problemet er jo å finne riktig innstilling på kam og veiv igjen :-(

Kan jo berre måle litt og sjå om det er innanfor dei verdiane som kreves, og vist det er det, vil eg tru at du kan bruka 320 toppen.. Men det er jo nok av 323 toppa til ein billig penge også :D

Skrevet
Problemet er jo å finne riktig innstilling på kam og veiv igjen :-(

Kan jo berre måle litt og sjå om det er innanfor dei verdiane som kreves, og vist det er det, vil eg tru at du kan bruka 320 toppen.. Men det er jo nok av 323 toppa til ein billig penge også :D

Merkinga på veiven er der jo den. Står den på merket, så er stempel 1 og 6 på topp. Enkelt og greit.

Ang. topp (320/323), så er det ikke vits i å leite etter en 323i topp så lenge han har en 320-topp... De er jo like. Så sett motor på merke, kamaksel på merke (med tenning på 1, og veksling på 6) så er det bare til å finne frem ny toppakning, nye toppbolter - ny vannpumpe og nytt registerkit. Da er du i boks så det holder.

Skrevet

då er du faen meg dyktig, det hadde ikkje eg klart, rekne med eg hadde brukt alt fra 6 til 12 tima, men når eg først skal gjøre noko sånt hadde eg slipt alle ventilane og skifta ventiltettninga og målt på lagrene evt skifta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...