Gå til innhold

"Mini-Problem" - E46 316i 2000mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Som topic sier så har jeg et mini problem med bilen min. Innimellom når jeg skal starte, jeg vrir om nøkkelen, lys på dashen skrur seg på osv, men bilen starter ikke! men den starter alltid på neste forsøk igjen. dette er som sagt ikke noe stort/farlig problem i mine øyne, bare irriterende.

Men HVA kan det være?

På forhånd takk! :D

Mvh. SkillBill / Thomas Halvorsen

Skrevet
Heisann!

Som topic sier så har jeg et mini problem med bilen min. Innimellom når jeg skal starte, jeg vrir om nøkkelen, lys på dashen skrur seg på osv, men bilen starter ikke! men den starter alltid på neste forsøk igjen. dette er som sagt ikke noe stort/farlig problem i mine øyne, bare irriterende.

Men HVA kan det være?

På forhånd takk! :D

Mvh. SkillBill / Thomas Halvorsen

Kumusta ka Pilipino ?!

Trykk inn klutsjen for fullt og vri om tenningen. Hvis bilen ikke starter med en gang så er det noe iveien med switchen.

Skrevet
hæ? switch?

tenningen. Den som du skrur på.

Sier den bare klikk eller skjer det absolutt ingenting ?

Hvis du har startsperre så er det den som hindrer. Men hvis du hører et klikk og ingenting går rundt så er det kanskje starteren.

Skrevet

hmm...jeg vrir om nøkkelen og lysene på dash'en skrur seg på, og ja, jeg hører vel en slags klikk lyd ja! men jeg lurer på om det bare er lyden av nøkkelen som blir vridd rundt..har ikke hørt så nøye etter, og det har ikke skjedd de siste dagene!

men denne startsperra..hva er den godt for egentlig? er det no sikkerhets-sak av noe slag? hvordan fungerer denne, bortsett fra at den sperrer for start av bil/motor?

kom på en ting til:

noen ganger når bilen står på tomgang, så kjennes det ut som at turtallet "faller", at motoren er på vei til og stoppe/kveles, men den "henter seg opp igjen"..dette skjer innimellom uansett om motoren er varm eller kald!

anyone?

Skrevet

Kort fortalt så ligger det en sender i orginalnøkklene til bilen din. Når nøkkelen er nær nok (i tenningslås) mottar bilen signalene og du kan starte motoren.

Skrevet
hmm...jeg vrir om nøkkelen og lysene på dash'en skrur seg på, og ja, jeg hører vel en slags klikk lyd ja! men jeg lurer på om det bare er lyden av nøkkelen som blir vridd rundt..har ikke hørt så nøye etter, og det har ikke skjedd de siste dagene!

men denne startsperra..hva er den godt for egentlig? er det no sikkerhets-sak av noe slag? hvordan fungerer denne, bortsett fra at den sperrer for start av bil/motor?

kom på en ting til:

noen ganger når bilen står på tomgang, så kjennes det ut som at turtallet "faller", at motoren er på vei til og stoppe/kveles, men den "henter seg opp igjen"..dette skjer innimellom uansett om motoren er varm eller kald!

anyone?

Kanskje nøkkelen behøver ny batteri eller noe. Har hatt samme problem, men det var fordi jeg bare slengte nøkkelen (switchen) rundt omkring og ødela innmaten. Ikke gjør dette. Vis respekt for nøkkelen ! :wink:

Klikke lyden skal komme fra motor ikke tenningen. Tror ikke det er starteren siden bilen din er så ny.

Er du fra filippinene forresten ?

Skrevet
takk frode! :D så hvis man er litt rask så bare "henger" den igjen og sperrer da med andre ord? uten at det er noe feil av den grunn, det blir bare sånn?

Jeg vet ikke dette sikkert men det _kan_ være grunnen.

Skrevet

hmm...da satser jeg på at det ikke er starteren, men at det bare er sperra som er litt retard innimellom ;) blir det for ille så tar jeg en grundigere sjekk!

takker for svar folkens! :D

• 1 year later...
Skrevet

Har du funnet ut av det skillbill ?

Jeg har akkurat det samme av og til med at bilen ikke vil starte, (E39-2000) mistenker at det skyldes det de er inne på over med at startsperra ikke har fått summet seg da det er helt dødt selv om alle tennigslysa er på, og prøver jeg en gang til så starter den greit.

Er irriterende ja...håper det er en løsning på det..

Skrevet

kom på en ting til:

anyone?

har samme probmlem jeg....ingen som vet hva det kan være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...