Gå til innhold

Problem med DEFA-alarm


RWDF
 Share

Anbefalte innlegg

Har et fint problem: Av en eller annen grunn får jeg ikke deaktivert alarmen. Fjernkontrollen virker ikke. Hva i huleste kan jeg gjøre? Hvis jeg låser opp på vanlig måte, vil alarmen gå, og jeg vil ikke ha mulighet til å slå den av. :?

Har DEFA 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å riv av batteriet,hvis ikke det er montert batteripakke på alarmen og da.

Vet du hvor boksen er kan du nappe sikringen,men må da kople om startsperra.

Det er flere i 800 serien,men det er mulig å taste nødkode med tenningen-men den koden vedder jeg på du ikke har?

F.eks vri 4 ganger-blinke 2-vri 2 blinke 5 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener det er fjernkontrollen som er mongo. Den har vært litt treg tidligere også, og nå nekter den plent å virke. Jeg har trykt meg blå i fingrene. Men må man ikke inn i bilen for å kode den om? I såfall, hvordan får jeg av sirenen uten å klippe over ledningen?

Forresten så er jeg ikke helt sikker på hvilken modell alarmen er, men fjernkontrollen har to knapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å få ny kode til denne må du inn i bilen og skrive av nummeret på defa kontroll boksen. Siden du ikke får deaktivert alarmen vil den gå av når du låser opp bilen med original nøkkelen. Denne koden må du sende til defa så får du nødkoden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet, at fjernkontroll sluttet å virke... Har du den modellen som har to knapper på selve sirenen i motorrommet? Den har jeg. Jeg har også sikringen lett tiljengelig, så jeg bare koblet ut sikringen, så rant jeg bilen i gang, og kjørte ut til Bilradiospesialisten.

De skaffer deg kode, og hjelper deg.

Min gikk det by the way ikke an å koble om igjen, så de måtte bare skru den av... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har to knapper på sirenen, men tror ikke det. Er vel bare et horn der?

Går vel an å bare klippe over ledningen til sirenen og lodde den sammen igjen etterpå, eller vil dette gå utover gyldigheten?

Får håpe jeg kan bruke en annen bil i morgen og stikke ut til Bilradiospesialisten, de vet nok råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har to knapper på sirenen, men tror ikke det. Er vel bare et horn der?

Går vel an å bare klippe over ledningen til sirenen og lodde den sammen igjen etterpå, eller vil dette gå utover gyldigheten?

Får håpe jeg kan bruke en annen bil i morgen og stikke ut til Bilradiospesialisten, de vet nok råd.

Veit du om alarmen er FG-godkjent? I tilfelle vil eg tru at sirena har ein batteribackup, for å forhindre nettopp at du berre f.eks. klipper av ledningen...sabotasjesikring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd å bytte batteri regner jeg med?

Det har jeg faktisk. ;)

Har to stk fjernkontroller. Den ene har aldri fungert så lenge jeg har hatt bilen, selv med nye batterier. Må sikkert kodes om. Den andre fungerte bra helt til for kort tid siden, da den begynte å fuske. Måtte trykke mange ganger for å aktivere/deaktivere alarmen. I går kveld ble bilen satt i garasjen, og låst med nøkkel, uten at alarmen ble aktivert. Men da jeg skulle ut med bilen i dag, så jeg at det blinka rødt i dioden, og tok ikke sjansen på å åpne, da jeg ikke ville hatt noen mulighet til å få slått av alarmen/sirenen. Jeg hadde sikkert kommet til å klipt over ledningen til sirenen, og funnet ut at alarmen har backup-batteri. Det ville ha blitt en smått pinlig affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men har du prøvd ett NYTT batteri i den som har fungert,de fungerer jo en gang iblant når det begynner å bli smått med strøm.

Ja, det har jeg. Etter at den begynte å fuske skifta jeg batteri i den, men ting ble ikke forbedret. Må vel ha en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...