Gå til innhold

Problem med DEFA-alarm


RWDF
 Share

Anbefalte innlegg

Som andre her har sagt: Du må skaffe koden til alarmen, og da trenger du serienummeret som står på boksen. Altså må du låse opp bilen, gi f... i at alarmen står på (folk pleier ikke bry seg uansett.. :roll:), og finne styringsenheten til alarmen. Pleier å ligge over fotbrønnen på førersiden. Så går du til en sjappe som er godkjent Defa-forhandler, gir de serienummeret og sier at du trenger koden, så ringer de til Defa og får koden. Deretter er det bare å taste inn koden med tenningen (det kan de sikkert hjelpe med, du ser på lyset hvor mange blink det gir osv.). Så får du programmert inn fjernkontrollen.. og da kan du jo ta begge to. :)

Husk å ta vare på koden eller i det minste serienummeret, så slipper du så mye pes neste gang, for verken fjernkontrollene eller batteriene varer evig. Mener den lokale Defa-forhandleren her sa at 5-7 år pleide å være smertegrensa for kontrollene. Batteriene ryker nok oftest før det, men kan byttes uten at kodingen forsvinner bare man er litt kjapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den slutter å ule etter et par minutter, og fortsetter å blinke en stund til før den slutter med det også. Men hver gang du "bryter en krets" blir dette "resatt", så da starter den igjen. Med andre ord, trenger du å komme inn og ut av bilen lar du døra stå åpen helt fra alarmen går til du er ferdig, når du smeller igjen vil den nok gå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer deg inn i bilen og har funnet sentralen for å skrive av serienummeret, så kan du jo bare trekke ut sikringen på defasentralen. S¨vil den ikke hyle lenger. Så tar du en lednings stump, å skøyter ledningene som er RØD\SORT og HVIT\GRØNN. Da dette er startsperra. Så kan den startes og kjøres uten at den hyler. Sånn at su kommer deg til BRS og får det fiksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en go ide til dæ! bytt alarm! defa e nåkka dritt... har d på min bil, e ikke fårnøyd. masse dilldall betyr masse feil!!

enforcer vil jeg anbelfale!! hadde d på e30 min! hadde aldri problemer med den!!

Hvis du har mye galt med defa alarmen din, Så er det pga dårlig montør. Ikke dårlig alarm. Er selv defa montør, Så jeg vet hva jeg snakker om... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...