Hylland Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Ja, eg skal vel egentleg ikkje uttale meg om E34 generelt då eg berre har kjørt 4 - 5 stk... Skreiv kanskje litt dumt og... Når eg tenke meg om så var det ikkje så dårlig lys på de andre E34 eg har kjørt, men min er ekstremt dårlig lys... De fleste har bedre kjørelys enn eg har langlys... Min bil er senket VELDIG mykje... Ein venn av meg har senka sin E30 cab 80 / 80 og min er like låg under... men skal ta å sjekke ledningsnettet og pærene... Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2006 Du kan få xenon i alle lyktene dine ja.Da trenger du 6 kit Hvordan får du det til å bli seks kit da? Nærlys, fjernlys, spredere og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Litt feil skrevet, jeg mente 6 ballaster og 6 pærer 3 kit da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2006 Litt feil skrevet, jeg mente 6 ballaster og 6 pærer 3 kit da Da er jeg med ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Kan man ikke bare gjøre dette?(copy paste fra aftenposten.no. link nederst) Lur deg unna 200-kronersgrensen Skal du handle på nettet? Vil du på storbytur i Europa eller til Syden? Du lurer deg unna 200-kronersgrensen ved å be nettbutikkene sende varene poste restante. Poste restante-trikset brukes i dag særlig blant de som bor nær svenskegrensa. De får varene sendt poste restante til Strømstad eller Årjäng. Deretter henter de dem der uten å betale hverken moms eller tollgebyr. Andre land Mange reiser dog oftere på storbyturer eller Syden-turer i Europa enn til Sverige. Hvorfor ikke bruke det samme trikset når du skal på guttetur til London, venninnetur til Barcelona, forretningsreise til Brüssel eller familietur til Syden? Skal du uansett reise utenlands, kan du på denne måten slippe begrensningene 200-kronersgrensen gir. Pengene du sparer på billige varer, finansierer deler av turen. Hvorfor kan du ikke like godt handle varene over disk når du er i det aktuelle landet? Fordi mange nettbutikker opererer med priser ingen vanlige butikker kan matche. Slik gjør du det Du må be nettbutikken sende varene poste restante. Oppgi følgende opplysninger: Ditt navn, POSTE RESTANTE, adressen til ett spesifikt postkontor, postnummer, sted og land. I London vil dette for eksempel se slik ut: Ditt navn, POSTE RESTANTE eller TO BE CALLED FOR, Trafalgar Square Post Office, 24 William IV Street, WC2N 4DL, London, United Kingdom. I Spania vil et eksempel se slik ut: Ditt navn, LISTA DE CORREOS, Correo Central, Avenida 1 de Mayo, 62 Las Palmas, Gran Canaria, Spain. I Sverige er korrekt adresse for eksempel slik: Ditt navn, POSTE RESTANTE, Postcenter S-45201, Strømstad, SWEDEN. Fungerer Toll- og avgiftsdirektoratet bekrefter at dette fungerer over hele Europa. - Det er ikke annerledes enn om du henter varen i en postboks eller i en butikk, og så bringer den inn i Norge. Så lenge det er snakk om lovlige produkter, er grensen for hvor mye du kan bringe inn i landet det eneste du må tenke på, sier Toril Hagen, underdirektør i Toll- og avgiftsdirektoratet. Grensen er per i dag 6.000 kroner hvis du er ute av Norge i mer enn 24 timer, og 3.000 kroner hvis du returnerer før 24 timer er gått. - Skal du ha med andre ting, må du passe på at du ikke kommer over grensen, sier Hagen. Husk dette Skal du bruke dette trikset, bør du kun bestille fra EU-land. Bestiller du noe fra andre land - for eksempel USA - må du betale moms og spedisjonsgebyr for varene uansett hvilket land i Europa de sendes til. Da kan du like gjerne få varene sendt hjem til deg i Norge. Navnet ditt må oppgis eksakt som det står i passet ditt. Du må vise pass for å hente ut pakken. De fleste store postkontorer har en egen skranke for dette. Husk at du ikke får noen melding når pakken er kommet. Postkontorene har plikt til å oppbevare utenlandske brev og pakker i inntil en måned. Poste restante er gratis nesten overalt. Enkelte kontorer tar en avgift, men denne er ikke høyere enn verdien på et par frimerker. --> http://forbruker.no/pengenedine/netthan ... 006365.ece å hva vil POSTE RESTANTE si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2006 Etter en rask kvasir søk fant jeg: Svar: "Poste Restante" er fransk, og kan fritt oversettes med "post som adressaten skal hente på poststedet". Poste Restante er en "utleveringsadresse" for postmottakere som er på gjennomreise, ferie, eller som midlertidig er uten fast bopel. Poste Restante kan brukes i forbindelse med midlertidig ettersending av post. Man kan ikke bestille ettersending til eller benytte seg av "Poste Restante" på stedet hvor man har fast bopel-/ postadresse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Etter en rask kvasir søk fant jeg: Svar: "Poste Restante" er fransk, og kan fritt oversettes med "post som adressaten skal hente på poststedet". Poste Restante er en "utleveringsadresse" for postmottakere som er på gjennomreise, ferie, eller som midlertidig er uten fast bopel. Poste Restante kan brukes i forbindelse med midlertidig ettersending av post. Man kan ikke bestille ettersending til eller benytte seg av "Poste Restante" på stedet hvor man har fast bopel-/ postadresse. takk takk:) tengte det var noe sånt! så nemlig en finne når jeg var i syden for en stund sia som hadde tatoert POSTE RESTANTE FINLAND på brystet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2006 Etter en rask kvasir søk fant jeg: Svar: "Poste Restante" er fransk, og kan fritt oversettes med "post som adressaten skal hente på poststedet". Poste Restante er en "utleveringsadresse" for postmottakere som er på gjennomreise, ferie, eller som midlertidig er uten fast bopel. Poste Restante kan brukes i forbindelse med midlertidig ettersending av post. Man kan ikke bestille ettersending til eller benytte seg av "Poste Restante" på stedet hvor man har fast bopel-/ postadresse. takk takk:) tengte det var noe sånt! så nemlig en finne når jeg var i syden for en stund sia som hadde tatoert POSTE RESTANTE FINLAND på brystet bare hyggelig... hehe, betyr noe som post som adessaten skal hente i Finland eller noe da hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har gjort dette før og det funker utmerket, hentet en pakke på posten i strömstad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Kan man ikke bare gjøre dette?Ditt navn, POSTE RESTANTE eller TO BE CALLED FOR, Trafalgar Square Post Office, 24 William IV Street, WC2N 4DL, London, United Kingdom. å hva vil POSTE RESTANTE si? Står i teksten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Nærlys Xenon = 35wattFjernlys Xenon 50watt Så enkelt er det Kjøper du et fjernlyssett (50watt), så kan det kun brukes på fjernlys, osv. Jeg har ihvertfall fått et pristilbud på fjern- og nærlyssett til ca 4700,- totalt. Dette da ved et enkelt kjøp. Du får sende dem en mail om du er interessert. har ikke sett at det er forskjellige watt styrker på noen av settene jeg har sett på.. hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 Nærlys Xenon = 35wattFjernlys Xenon 50watt Så enkelt er det Kjøper du et fjernlyssett (50watt), så kan det kun brukes på fjernlys, osv. Jeg har ihvertfall fått et pristilbud på fjern- og nærlyssett til ca 4700,- totalt. Dette da ved et enkelt kjøp. Du får sende dem en mail om du er interessert. har ikke sett at det er forskjellige watt styrker på noen av settene jeg har sett på.. hvor? http://www.dybvik-trading.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå