Gå til innhold

OT: hvilken nettleverandør skal jeg velge?

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

har nesten bare problemer med nettet til ngt, og kundeservicen er bare dritt. Og 20kr for å få faktura i posten?? Hallo i luken. Burde være inkludert, og de som ville ha den pr epost fikk 20kr avslag.

netthastigheten dems er et kapittel for seg selv. Mesteparten av tiden går det like tregt som isdn, men noen få ganger glimter det til og jeg laster ned med over 1MB i sekundet.

Kommer ikke til å velge ngt neste bindingsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

tror nok det med linjetreghet er veldig lokalt, men ngt viser ingen vilje til å rette opp i det. strengt tatt får man ikke det man betaler for.

Eg gjør, har ingen problem med NGT, eneste er lang venting i telefon, men skriver på m@il til det, er dei rimeleg kjappe..

Har hatt dei i over 2år no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NGT har et KJEMPEproblem med spam.

1: de har intet serverbasert mailfilter.

2: du får spam fra og med første gangen du sjekker mailen din

3: jeg er pokker meg glad jeg ikke bruker dem som min maillevereandør.. :roll:

Altså.. når du sjekker mailen din for FØRSTE gang etter at du har fått et abonnement der, så har jeg opplevd at det da dumper inn MANGE HUNDRE spammail uten at kontoen noen gang er brukt.

Dette er fordi de som sender ut spam prøver seg frem på tilfeldige mailadresser, og NGT har ingen stoppe på dette.

Hvis du forventer å faktisk BRUKE mailen din fra din internettleverandør, så ikke velg NGT. Telenor har ihvertfall spamfilter (men jeg er heller glad for at jeg har mitt eget domene gitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forventer å faktisk BRUKE mailen din fra din internettleverandør, så ikke velg NGT. Telenor har ihvertfall spamfilter.

jeg har mail`n min hos telenor i dag og får spam.. men det er ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventelo Bluecom og er kjeeeempefornøyd.

Eneste er at kundeservicen kan være noe dårlig og tregt :?

Linja er meget stabil og det samme er farten. prisen kan være noe høy med jeg føler at det er verdt det.. :D

ps;

Begge onklene mine og noen andre jeg kjenner som har Nexgentel er meget missfornøyde :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nextgentel 3500/600 ab. Har aldri hatt problemer med hverken kundeservice eller spam på mail. Hastigheten min er ifølge din side på 3591/639 så jeg får det jeg betaler for + litt til :wink: Gjennom studentavtale betaler jeg 338,- i mnd (398,- til vanlig) for dette og er ganske fornøyd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BKK er meget bra no... Dei bygge kun nettet sitt i fiber, og dei har ALLTID den hastigheten du betale for... Kjenne fleire som har det, og det er ingen som har problem med det no!

http://www.itavisen.no/services/speedom ... 59d#nolink

1190608 Bytes

på 2.844 sekunder.

Nedlastingshastighet: 3349 kbit/s.

Da holder eg på og laste ned Trance nation 22..

Sjekk din da roar??

Øøøø.. trur ikkje eg skal sjekke min... Sitter med ISDN her... Hehe... Har ikkje bredbånd her foreldra mine bur.

Einaste bredbåndet eg har hatt er Nextgentel, og det var egentleg veldig bra, men BKK er bedre seie eit par venne som har prøvd begge deler... Har ein venn som selge BKK og faktisk..

Men for deg som ikkje kan få BKK, så hadde eg valgt Nextgentel eller Telenor... telenor garantere ihvertfall hastigheten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være verdt å sjekke ut NGT sitt ADSL 2+ tilbud hvis du ikke er for langt unna en sentral...

20 mbit for 499 i mnd

Jeg har forøvrig UPC chello 8/1 mbit. det er terigt til tider men for det meste akkurat det jeg trenger 579,- i mnd. Jeg er for langt unna noen telefonsentral til å kunne få noen bra hastighet over telefonnettet. ellers hadde jeg hatt 4/4 SHDSL gjennom avtale på jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. temaet er på grensen.. men siden det handler om å få surfe på bimmers hjemmefra må det muligens aksepteres? ;)

Min erfaring med NGT er at de er meget bra så lenge det fungerer. Det tok en evighet før det var klart og kunne brukes, men når det først var satt opp fungerte det helt upåklagelig i 1,5 år, med topp hastighet. Og ikke minst så satte de opp hastigheten 2-3 ganger på den tiden jeg hadde det. Men husk at de har flest klager til forbrukerrådet.. men det henger nok mest sammen med at kundeservicen er så elendig, ikke at tjenestene er dårlige.

Chello sugde da jeg hadde det. Elendig kundeservice. Men det er noen år siden nå..

Tele2 har jeg nå, 3000/400kbit eller noe slikt for 389,-/mnd. Helt grei deal synes jeg. Ligger jevnt på 370-380KB/sek max ned. Opplastingen kunne vært bedre, men slik er det nå med ADSL, og 400kbit er helt akseptabelt med mindre man skal kjøre noen server av noe slag. Vi har dessuten fasttelefoni også fra Tele2, så vi får alt på samme faktura.

Telenor kan du drite i. De suger, og Tele2 har uansett prisgaranti for å alltid ligge under Telenor, så det er ingen fordeler med Telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være verdt å sjekke ut NGT sitt ADSL 2+ tilbud hvis du ikke er for langt unna en sentral...

20 mbit for 499 i mnd

Jeg har forøvrig UPC chello 8/1 mbit. det er terigt til tider men for det meste akkurat det jeg trenger 579,- i mnd. Jeg er for langt unna noen telefonsentral til å kunne få noen bra hastighet over telefonnettet. ellers hadde jeg hatt 4/4 SHDSL gjennom avtale på jobben

ADSL2 er vel litt oppskrytt. Kobberet inn til de fleste husstander er alt for dårlig til slike hastigheter.. Selvfølgelig bra hastighet men ikke det man betaler for :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...