Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et problem her med en 1987 325 motor. Den får ikke gnist. Har målt meg fram til at det er størm på coilen så jeg mistenker da at det er følerne på girkassen som er gåen, eventulet hjerne. Men, det store spørsmålet er om det er mulig å få målt noe på de girkasse følerne eller om eneste mulighet er å prøve å bytte de? Skal begynne og feilsøke imorra....

Som en tillegs opplysning så går ikke bensinpumpa og da trur jeg det kan være en sammenheng i dette og at feilen ligger i hjernen men da skulle jeg fått sjekka de to følerne på girkassa først for hvis det er de som er gåen så skal jeg alltids få igang bensinpumpa... :wink:

  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

så det går an å måle seg fram til om de funker eller ikke, hørtes bra ut. Jeg har ikke bytta de enda... har ikke kikka på bilen engang men nesten kjøpt den... Fikk den grisebillig. Er forøvrig en 1987 325 cab.

Posted

Den stoppa, og etter det er det noen som har lekt mekkaniker... :cry:

De har bytta ledningsnett både i bilen og på motor uten hell. De har også bytta den ene av de to følerne på girkassa men fikk ingen garanti på at den nye (brukte) de satt inn var i orden. Men jeg har to stk liggende som jeg brukte på m102 motoren min og de funka iallefall sist jeg brukte de...:) Men når du ohmer, hvordan gjøres det? hor mye motstand skal det være??

Posted

Husker ikke i farta,si fra hvis ikke du finner det ut til du skal gjøre det så kan jeg finne det ut,men det er sikkert noen som husker det her.

Posted

ca 500 ohm , du kan også bytte om følerne, det er samme føleren de to (induktansgiver).

bensinpumpa starter når motronicen for beskjed om at motoren roterer. dvs e giveran og hjernen fix så starte pumpa hvis du file på startern.

ta av bensin slangen på railen og sjekk d.

på min var tennings delen av hjernen røket og da var det fortsatt liv i pumpa.

Eller helt på siden kan det være et havarert utløserlager som har knekt og rotert med svinghjulet og skadet den tappen som angir od på motoren. da blir d å stille + + en masse andre greier d kan være

Posted

Har faktisk vært borti at magnetene ikke har virket/eller at de var borte(husker ikke helt)også jeg,så det kan være mye,men etter det csi sier er det noen luringer som har lekt seg litt antagelighvis.

Posted

Det som HAR skjedd på motoren er faktisk det at den ene følern VAR knekt og da bytta de den uten hell, selfølgelig KAN det ha skadet den andre følern også så jeg har mest tru på at det er der feilen ligger. Jeg skal sjekke opp dette imorra tilig. Jeg har også to følere liggendes her som jeg kommer til og ta med meg ned på verkstedet. Jeg har også ekstra hjerne og coil liggende her så jeg håper på å få fyr imorra...:) Men uansett så vil jeg prøve å måle litt på følerne først, må motoren svive rundt for at det skal gi utslag ??

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...