Gå til innhold

M20b25.


Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

Har et problem her med en 1987 325 motor. Den får ikke gnist. Har målt meg fram til at det er størm på coilen så jeg mistenker da at det er følerne på girkassen som er gåen, eventulet hjerne. Men, det store spørsmålet er om det er mulig å få målt noe på de girkasse følerne eller om eneste mulighet er å prøve å bytte de? Skal begynne og feilsøke imorra....

Som en tillegs opplysning så går ikke bensinpumpa og da trur jeg det kan være en sammenheng i dette og at feilen ligger i hjernen men da skulle jeg fått sjekka de to følerne på girkassa først for hvis det er de som er gåen så skal jeg alltids få igang bensinpumpa... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

så det går an å måle seg fram til om de funker eller ikke, hørtes bra ut. Jeg har ikke bytta de enda... har ikke kikka på bilen engang men nesten kjøpt den... Fikk den grisebillig. Er forøvrig en 1987 325 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stoppa, og etter det er det noen som har lekt mekkaniker... :cry:

De har bytta ledningsnett både i bilen og på motor uten hell. De har også bytta den ene av de to følerne på girkassa men fikk ingen garanti på at den nye (brukte) de satt inn var i orden. Men jeg har to stk liggende som jeg brukte på m102 motoren min og de funka iallefall sist jeg brukte de...:) Men når du ohmer, hvordan gjøres det? hor mye motstand skal det være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 500 ohm , du kan også bytte om følerne, det er samme føleren de to (induktansgiver).

bensinpumpa starter når motronicen for beskjed om at motoren roterer. dvs e giveran og hjernen fix så starte pumpa hvis du file på startern.

ta av bensin slangen på railen og sjekk d.

på min var tennings delen av hjernen røket og da var det fortsatt liv i pumpa.

Eller helt på siden kan det være et havarert utløserlager som har knekt og rotert med svinghjulet og skadet den tappen som angir od på motoren. da blir d å stille + + en masse andre greier d kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært borti at magnetene ikke har virket/eller at de var borte(husker ikke helt)også jeg,så det kan være mye,men etter det csi sier er det noen luringer som har lekt seg litt antagelighvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som HAR skjedd på motoren er faktisk det at den ene følern VAR knekt og da bytta de den uten hell, selfølgelig KAN det ha skadet den andre følern også så jeg har mest tru på at det er der feilen ligger. Jeg skal sjekke opp dette imorra tilig. Jeg har også to følere liggendes her som jeg kommer til og ta med meg ned på verkstedet. Jeg har også ekstra hjerne og coil liggende her så jeg håper på å få fyr imorra...:) Men uansett så vil jeg prøve å måle litt på følerne først, må motoren svive rundt for at det skal gi utslag ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...