Gå til innhold

M20b25.


Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

Næææ... jeg driter i det....
Fornuftig.

Forstår meg ikke på dere, gutter...

Dette må jo pirre langt inni sjela?? Jeg klarer ikke å gå fra slike ting uten å kunne nøste opp i problemene først. Det er jo en så deilig følelse når en får noe til på egenhånd...

Jeg skal selv ut å prøve å knekke en nøtt i kveld, kanskje noen har kontroll på hva som er feilen her?

Bilen: E34 1990 M50 b20 med automat orginalt.

Eiger har selv satt i en M50 b20TÜ (med VANOS) fra en E36 - der han bruker bilens orginale ledningsnett (uten VANOS), men motor ville ikke starte.

Henger dere med?

I telefon med eiger forteller jeg han at det er visse ting mekanisk sett som MÅ byttes for å få en VANOS motor til å starte med ikke-VANOS ledningsnett.

Denne mekaniske jobben var det jeg skulle ta - og har allerede gjort.

Men fortsatt starter ikke motor.

Ved nærmere øyekast så ser jeg at det har vært "brann" i ledningsnettet - som noen har "reparert" på.

Har feilsøkt litt en kveld i forrige uke, og kort fortalt: alle signaler er der som skal være der. Følerene har rett motstand osv..

Virker som om styresentral får de signalene den trenger (og ja, jeg har prøvd en annen), MEN...

Styresentral gir IKKE triggersignaler til Dioderele eller pumperele. Det er her det stopper opp for meg.

SÅ jeg får ta en litt mer nøyen sjekk i kveld, er nok bare en bagatell som jeg har oversett eller lignende... Får se hvordan det står til med de brente ledningene en gang til...

Noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå?

Var det brudd eller?

Sannheten er at jeg har ikke sett på den ennå. Den bilen henger på bukken, og skulle "bare" fikse noen styrekuler etc på en annen E34 først... Så derfor kjørte jeg den andre under, og jekket den opp. Etter mye om og men, så viste det seg at jeg hadde fått feil deler. Da var jeg så forbannet at jeg ga F... Fikk deler i går, men etter at div besøk hadde gått hjem i går kveld - da satt jeg meg heller foran tven med cola og chips. (Det er det som er på en måte greit med å ha egen garasje... minuset er at gårdsrommet blir "mindre og mindre" etterhvert som bilene jeg har lovet ferdige, samler seg opp... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...