Anne Skrevet Februar 14, 2006 Skrevet Februar 14, 2006 Helt OT, men jeg har mast lenge på "kapteinen", jeg...
Ta2 Skrevet Februar 14, 2006 Skrevet Februar 14, 2006 Setter en femmer på at Anne er Kapteinens samboer!
Runar-CSi Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Skrevet Februar 14, 2006 Setter en femmer på at Anne er Kapteinens samboer! Den tør ikke jeg og gå imot... Gleder meg til i morra... Kansje jeg får noen svar på hva det er som feiler... Men som sagt, det er strøm fram til coilen, det virker som den mangler signalet for å få gnist og det signalet styrer girkassefølerne så jeg holder en knapp på de!
Pedi Skrevet Februar 15, 2006 Skrevet Februar 15, 2006 Se her, dette var en lang tråd om feilsøking på M20 b25... Feilsøking på denne motor er "relativt" enkelt... Spøk til alvor, jeg tror nok ikke det er tenningslåsen jeg heller. Det første jeg gjør på en motronic-motor som ikke går er å sette på tenning trinn 2. Går da tomgangsmotor? Hvis ja, da er det strøm til det meste som trenger strøm. Vri på nøkkel (slik at den kinner"), og hør om det er liv i dysene. Hvis ikke (som det sannsynligvis ikke er, siden du nevnte at pumpa ikke går). Bytt da om på girkasse-sensorene. Hvis fortsatt ikke liv, mål dem. De ligger vanligvis på mellom 530 og 580 ohm. Det er den i senter samt den ene i ytterkant som skal måles. PS! Det er bare 2 pinner det er "liv" i, så det går ikke ann å bomme her. Hvis nei, sjekk om det er tenning + inn til styresentral på "1" (stikket som ligger utenfor styresentral (3-pins: hvit, sort og grønn ledning). Dette er da den grønne som skal ha 12v ved tenning på (trinn 2). Er det 12v på den, gå til "rele-sentralen". Det orange releet er pumperele. Mål om det er 12v på klemme 30, noe det vanligvis er. Du kan jo evnt. kjøre en jumper mellom 30 og 87 for å sjekke at pumpa går (og gjerne se om den tilfeldigvis starter Jeg gjør iallefall dette alltid, hehe...) Er det som det skal der, så gå på det hvite dioderele. Sjekk at det er signaler inn og ut der også. Husk at dette er ikke et vanlig 87-rele, dette er negativt styrt. Har vært ute for dette relet noen ganger, men når dette er defekt - så blir det heller ikke liv i styresentral (og ei heller tomgangsmotor, dyser etc..). Og sist men ikke minst (i denne kortversjonen av Pedi's feilsøkings-blablabla), så er jo styresentralene til første generasjon Motronic besatte med dårlige loddinger/kontaktfeil. Hvis alt overnevnte ikke hjelper, så kan du jo låne deg en sentral og prøve, sånn for skams skyld? Vanligvis så ligger feilen på de motorene innenfor denne rammen av oppramsinger. Klart at andre ting kan være feil, men denne prosedyren (sånn ca) pleier å få start på de Motronic'ene....
Runar-CSi Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Skrevet Februar 15, 2006 Den der skriver jeg ut og det blir det første jeg sjekker imorra... nå er det natta...
Pedi Skrevet Februar 15, 2006 Skrevet Februar 15, 2006 Den der skriver jeg ut og det blir det første jeg sjekker imorra... nå er det natta... Så tidlig?? Må jo rett ut å sjekke nå, hehe.. Sleep tight...
Runar-CSi Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Skrevet Februar 15, 2006 Ingen strøm på tomgangsmotor. Strøm på coil. en girkasseføler er defekt MEN, det er kun 1 ledning inn på hjerne som har strøm! Det er jo ikke bra... Motorkantakten med sikringsboksen har plenty med strøm så feilen må vel ligge i motorlednigsnettet??
propan Skrevet Februar 15, 2006 Skrevet Februar 15, 2006 Det ER kun den grønne som skal være strøm på,den sorte og hvite er henholdsvis turteller og måleren til bensinforbruk i bunn av speedo. Bytt føler så begge fungerer og prøv,hvis ikke bytt de om på kontakten.
Runar-CSi Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Skrevet Februar 15, 2006 Ja det vet jeg, var ikke den kontakten jeg mente, var sikkert litt dårlig forklart... I den kontakten er det ingen ledninger som har strøm. Og det var den kontakten inn på hjernen jeg mente tidligere idag, en av 40 ledninger ca har strøm.... Trur ikke jeg gidder og kjøpe denne bilen selv om det er meget billig for det blir et sinnsykt arbeid å få den brukbar... Men om noen har lyst på et E30 325 cab prosjekt så si ifra, den går nok for en 15-20k EU ok til september 07....
propan Skrevet Februar 15, 2006 Skrevet Februar 15, 2006 Sett strøm på den grønne ledningen ved hjernen,den kontakten med tre i som sagt,så tenker jeg du har strøm flere plasser jeg. men det må jo være en grunn til at det ikke er strøm der også da... Kanskje kapteinen hadde rett.
Runar-CSi Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Skrevet Februar 15, 2006 Ett eller annet er det som feiler lednigsnettet.... Mest sannsynlig motor ledningsnettet men også endel kluss med bilnettet...
Runar-CSi Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Skrevet Februar 15, 2006 Næææ... jeg driter i det.... Eiern får kose seg, jeg bruker heller tida mi på 635`en....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå