thorjoh Skrevet Februar 16, 2006 Skrevet Februar 16, 2006 Utdrag fra test: Tidligere lå vi på et gjennomsnittlig forbruk på 25 liter ved tråling etter reker. Nå er vi nede i 11-12 liter. Vi kjører i dag med 1150 omdreininger på motoren, mot før 1200-1300. Farten er den samme, sier en meget fornøyd reder Rasmussen på telefon fra rekefeltene på Egersund-banken. Hvordan kan en båt ha samme fart ved redusert turtall ??? Sto ikke noe om propellbytte så jeg kjøper ikke den..Men kan jo være produktet fungerer likevel. Grunnen til den store reduksjonen i drivstoff har flere grunner: Etter 4 liter med QMI Innvendig motorvask i den gamle oljen, ble motoren vasket i 1 time ved at motoren gikk på tomgang med rensestoffet i den gamle oljen. Den skitne oljen ble pumpet ut, og nytt filter satt inn, samtidig som 20 liter med Royal Purple helsyntetisk olje ( http://www.royalpurple.no) ble det tilført oljesumpen. Denne oljen i seg selv p.g.a. lav intern friksjon, sparer ca. 3% i drivstoff. I denne nye oljen ble det tilsatt 4 liter med QMI Motorbehandling m/PTFE. Deretter ble det tømt 5 liter med QMI Dieselforbedrer opp i dieseltankene. I ettertid har det vist seg at QMI Dieselforbedreren alene utgjorde 6 liter med dieselbesparelse i timen. Det som er unikt med QMI PTFE er at desto høyere belastning en friksjonsflate blir utsatt for, jo større blir forbedringene av behandlingen. Dette kan du lese om på: http://www.qmi.no/mediaoppslag.html Grunn til at reketråleren Storm kunne gjøre samme hastighet eller større hastighet på samme turtall, er at de har vridbar propell. Noe som tilsier at motoren har blitt sterkere. Med vennlig hilsen QMI SCANDINAVIA http://www.qmi.no Thor Johansen, daglig leder
thorjoh Skrevet Februar 16, 2006 Skrevet Februar 16, 2006 Utdrag fra test: Tidligere lå vi på et gjennomsnittlig forbruk på 25 liter ved tråling etter reker. Nå er vi nede i 11-12 liter. Vi kjører i dag med 1150 omdreininger på motoren, mot før 1200-1300. Farten er den samme, sier en meget fornøyd reder Rasmussen på telefon fra rekefeltene på Egersund-banken. Hvordan kan en båt ha samme fart ved redusert turtall ??? Sto ikke noe om propellbytte så jeg kjøper ikke den..Men kan jo være produktet fungerer likevel. Grunnen til den store reduksjonen i drivstoff har flere grunner: Etter 4 liter med QMI Innvendig motorvask i den gamle oljen, ble motoren vasket i 1 time ved at motoren gikk på tomgang med rensestoffet i den gamle oljen. Den skitne oljen ble pumpet ut, og nytt filter satt inn, samtidig som 20 liter med Royal Purple helsyntetisk olje ( http://www.royalpurple.no) ble det tilført oljesumpen. Denne oljen i seg selv p.g.a. lav intern friksjon, sparer ca. 3% i drivstoff. I denne nye oljen ble det tilsatt 4 liter med QMI Motorbehandling m/PTFE. Deretter ble det tømt 5 liter med QMI Dieselforbedrer opp i dieseltankene. I ettertid har det vist seg at QMI Dieselforbedreren alene utgjorde 6 liter med dieselbesparelse i timen. Det som er unikt med QMI PTFE er at desto høyere belastning en friksjonsflate blir utsatt for, jo større blir forbedringene av behandlingen. Dette kan du lese om på: http://www.qmi.no/mediaoppslag.html Grunn til at reketråleren Storm kunne gjøre samme hastighet eller større hastighet på samme turtall, er at de har vridbar propell. Noe som tilsier at motoren har blitt sterkere. Med vennlig hilsen QMI SCANDINAVIA http://www.qmi.no Thor Johansen, daglig leder
Wellcraft Skrevet Februar 16, 2006 Skrevet Februar 16, 2006 www.motordeler.com er det mulig å kjøpe online.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå