danni Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 hører stadig fra flere at s14 2,3 er en dårlig og svak motor å bygge turbo på(om man ikke legger i en haug me kr da) er det mer lønnsomt å bruke m20b25 istedenfor, om man ikke skal trimme til man ser mann me jåen da, hakke STORE planer iallefall?? hører jo stadig at s14 er en dyr motor å trimme pga at det er en høykompresjonsmotor, kan noen forklare meg dette nærmere?? hvorfor er den så mye dyrere me tanke på at til en 6`r må man jo ha 2 mer stempler, veiver, råder, osv.. i forhold til en 4`r?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 "m" motorene har vel dyrere deler ! deler til m20 motoren er vel lettere å få tak på billig brukt... men ettersom jeg har forstått er s14 motorene meget holdbare !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 "Billigere" å kjøpe ett utgangspunkt av m20b25 til 6-7k enn en S14 til 20k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 er jo selvfølgeøig dyrere deler osv. men som jeg selv har stusset litt på, så er jo m-motorer bygget for å tåle mye juling.. det er dette jeg ikke blir klok på.. det er derfor jeg tenker at en s14 ikke trenger å forsterkes så mye i forhold til en m20b25..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 En S14 er en M10 blokk med twincam topp. Blokka tåler 1500hk+.. Testa av BMW's F1 team på 80-tallet, med 1,5l slagvolum da. Gå på www.pure-pf.com også på forum. Så ser du på prosjekter. der er det en sticky med en M3 S14 turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Uansett når det gjelder turbo er det deler som MÅ ut til fordel for andre,og de to ekstra stempla,rådene er billigere enn å kjøpe en S14 og så handle alt fra bunn av. Og S14 har lite med den 1,5 turbomotoren som står i f1 eller 2.0turbo som står i Imza e21`n å gjøre spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Uansett når det gjelder turbo er det deler som MÅ ut til fordel for andre,og de to ekstra stempla,rådene er billigere enn å kjøpe en S14 og så handle alt fra bunn av.Og S14 har lite med den 1,5 turbomotoren som står i f1 eller 2.0turbo som står i Imza e21`n å gjøre spør du meg. Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka Skal du bygge seriøs turbomotor bør du bytte til smidde stempler som gir lavere komp, gjerne H-profil smidde råder, pianotråd er det ingen ulempe å frese inn i blokka osv. osv. så kronene ruller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 det er klart det.. men har jo ikke tenkt å bygge ett skikkelig bygg fra bunn av.. tenkte jo mer på ett enkelt turbokit og ikke lade så mye.. s14 bør vel tåle litt trykk selv om de er orginale vel?? 300hk...?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka Hva snakker du om nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 han mente vel at det var ikke blokka som stoppet all trimminga, at den tåler i bøtter og spann, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka Hva snakker du om nå? Du sier at motora jeg nevnte har lite med S14 å gjøre. Jeg sier ikke at F1 motoren er samma motoren de har trøkka ned i M3'en. Jeg nevnte det for å si til trådstarter at blokka tåler masse. Noen motorer må se sine begrensninger i blokka etterhvert som det trimmes hardt, eksempler på det er Volvo og Cosworth(205 blokka, eller så var det 200, husker ikke hvilken) og M10 blokka skal være en veldig solid sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 han mente vel at det var ikke blokka som stoppet all trimminga, at den tåler i bøtter og spann, hehe.. Rektig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Kom med ett eksempel på at det ikke står på m20/m50 blokka hvis jobben er korrekt gjort.. Og da kommer S14 til kort i turboverden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 mener du at blokka fra en m20 tåler mer enn fra en s14?? uansett trenger ikke jeg å fundere på slikt, snakker jo ikke sååå mye hk, hehe.. men er det holdbart å bygge turbo på s14 uten å gjøre særlig me den ellers, kjøre ett lavt trykk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Kom med ett eksempel på at det ikke står på m20/m50 blokka hvis jobben er korrekt gjort..Og da kommer S14 til kort i turboverden. Du er jaggu vanskelig av deg... Når sa jeg at M20/50 blokkene ikke holder? Aldri hørt om en eneste "dårlig" BMW motorblokk. Han sa han hadde hørt at S14 ikKe var noe særlig å bygge turbo på. Så henviste jeg til hva som skjedde på åttitallet, og sa derfor at det ihvertfall ikke er blokka det står på. Vanskeligere er det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå