Gå til innhold

s14 turbo..


danni
 Share

Anbefalte innlegg

hører stadig fra flere at s14 2,3 er en dårlig og svak motor å bygge turbo på(om man ikke legger i en haug me kr da)

er det mer lønnsomt å bruke m20b25 istedenfor, om man ikke skal trimme til man ser mann me jåen da, hakke STORE planer iallefall??

hører jo stadig at s14 er en dyr motor å trimme pga at det er en høykompresjonsmotor, kan noen forklare meg dette nærmere??

hvorfor er den så mye dyrere me tanke på at til en 6`r må man jo ha 2 mer stempler, veiver, råder, osv.. i forhold til en 4`r??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er jo selvfølgeøig dyrere deler osv. men som jeg selv har stusset litt på, så er jo m-motorer bygget for å tåle mye juling..

det er dette jeg ikke blir klok på..

det er derfor jeg tenker at en s14 ikke trenger å forsterkes så mye i forhold til en m20b25..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett når det gjelder turbo er det deler som MÅ ut til fordel for andre,og de to ekstra stempla,rådene er billigere enn å kjøpe en S14 og så handle alt fra bunn av.

Og S14 har lite med den 1,5 turbomotoren som står i f1 eller 2.0turbo som står i Imza e21`n å gjøre spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett når det gjelder turbo er det deler som MÅ ut til fordel for andre,og de to ekstra stempla,rådene er billigere enn å kjøpe en S14 og så handle alt fra bunn av.

Og S14 har lite med den 1,5 turbomotoren som står i f1 eller 2.0turbo som står i Imza e21`n å gjøre spør du meg.

Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka :wink:

Skal du bygge seriøs turbomotor bør du bytte til smidde stempler som gir lavere komp, gjerne H-profil smidde råder, pianotråd er det ingen ulempe å frese inn i blokka osv. osv. så kronene ruller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka :wink:

Hva snakker du om nå?

Du sier at motora jeg nevnte har lite med S14 å gjøre. Jeg sier ikke at F1 motoren er samma motoren de har trøkka ned i M3'en. Jeg nevnte det for å si til trådstarter at blokka tåler masse. Noen motorer må se sine begrensninger i blokka etterhvert som det trimmes hardt, eksempler på det er Volvo og Cosworth(205 blokka, eller så var det 200, husker ikke hvilken) og M10 blokka skal være en veldig solid sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du at blokka fra en m20 tåler mer enn fra en s14??

uansett trenger ikke jeg å fundere på slikt, snakker jo ikke sååå mye hk, hehe.. men er det holdbart å bygge turbo på s14 uten å gjøre særlig me den ellers, kjøre ett lavt trykk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med ett eksempel på at det ikke står på m20/m50 blokka hvis jobben er korrekt gjort..

Og da kommer S14 til kort i turboverden.

Du er jaggu vanskelig av deg... Når sa jeg at M20/50 blokkene ikke holder? Aldri hørt om en eneste "dårlig" BMW motorblokk. Han sa han hadde hørt at S14 ikKe var noe særlig å bygge turbo på. Så henviste jeg til hva som skjedde på åttitallet, og sa derfor at det ihvertfall ikke er blokka det står på. Vanskeligere er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...