Jump to content

Recommended Posts

Posted

hører stadig fra flere at s14 2,3 er en dårlig og svak motor å bygge turbo på(om man ikke legger i en haug me kr da)

er det mer lønnsomt å bruke m20b25 istedenfor, om man ikke skal trimme til man ser mann me jåen da, hakke STORE planer iallefall??

hører jo stadig at s14 er en dyr motor å trimme pga at det er en høykompresjonsmotor, kan noen forklare meg dette nærmere??

hvorfor er den så mye dyrere me tanke på at til en 6`r må man jo ha 2 mer stempler, veiver, råder, osv.. i forhold til en 4`r??

  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

"m" motorene har vel dyrere deler ! deler til m20 motoren er vel lettere å få tak på billig brukt...

men ettersom jeg har forstått er s14 motorene meget holdbare !!

Posted

er jo selvfølgeøig dyrere deler osv. men som jeg selv har stusset litt på, så er jo m-motorer bygget for å tåle mye juling..

det er dette jeg ikke blir klok på..

det er derfor jeg tenker at en s14 ikke trenger å forsterkes så mye i forhold til en m20b25..??

Posted

Uansett når det gjelder turbo er det deler som MÅ ut til fordel for andre,og de to ekstra stempla,rådene er billigere enn å kjøpe en S14 og så handle alt fra bunn av.

Og S14 har lite med den 1,5 turbomotoren som står i f1 eller 2.0turbo som står i Imza e21`n å gjøre spør du meg.

Posted
Uansett når det gjelder turbo er det deler som MÅ ut til fordel for andre,og de to ekstra stempla,rådene er billigere enn å kjøpe en S14 og så handle alt fra bunn av.

Og S14 har lite med den 1,5 turbomotoren som står i f1 eller 2.0turbo som står i Imza e21`n å gjøre spør du meg.

Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka :wink:

Skal du bygge seriøs turbomotor bør du bytte til smidde stempler som gir lavere komp, gjerne H-profil smidde råder, pianotråd er det ingen ulempe å frese inn i blokka osv. osv. så kronene ruller :wink:

Posted

det er klart det.. men har jo ikke tenkt å bygge ett skikkelig bygg fra bunn av.. tenkte jo mer på ett enkelt turbokit og ikke lade så mye.. s14 bør vel tåle litt trykk selv om de er orginale vel?? 300hk...??

Posted
Ja, kom bare med et eksempel på at det ikke står på blokka :wink:

Hva snakker du om nå?

Du sier at motora jeg nevnte har lite med S14 å gjøre. Jeg sier ikke at F1 motoren er samma motoren de har trøkka ned i M3'en. Jeg nevnte det for å si til trådstarter at blokka tåler masse. Noen motorer må se sine begrensninger i blokka etterhvert som det trimmes hardt, eksempler på det er Volvo og Cosworth(205 blokka, eller så var det 200, husker ikke hvilken) og M10 blokka skal være en veldig solid sak

Posted

Kom med ett eksempel på at det ikke står på m20/m50 blokka hvis jobben er korrekt gjort..

Og da kommer S14 til kort i turboverden.

Posted

mener du at blokka fra en m20 tåler mer enn fra en s14??

uansett trenger ikke jeg å fundere på slikt, snakker jo ikke sååå mye hk, hehe.. men er det holdbart å bygge turbo på s14 uten å gjøre særlig me den ellers, kjøre ett lavt trykk??

Posted
Kom med ett eksempel på at det ikke står på m20/m50 blokka hvis jobben er korrekt gjort..

Og da kommer S14 til kort i turboverden.

Du er jaggu vanskelig av deg... Når sa jeg at M20/50 blokkene ikke holder? Aldri hørt om en eneste "dårlig" BMW motorblokk. Han sa han hadde hørt at S14 ikKe var noe særlig å bygge turbo på. Så henviste jeg til hva som skjedde på åttitallet, og sa derfor at det ihvertfall ikke er blokka det står på. Vanskeligere er det ikke

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...