Ole-P Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 jeg har tittet litt på stemplene som ppf selger. noen som har brukt disse i m20b25 2.7l konvertering (med disel veiv å 130mm råder?) dette står på ppf om dem: 84.50mm borr. 5mm uppflyttad kolvbult,så man kan använda 135mm stakar med diesel vev. 8.2 kompression med standard vevaxel och 140mm vevstakar. 7.8 kompression med diesel vevaxel och 135mm stakar Priset inkluderar kolvbult och kolvringar nevnes ikke noe med 130mm råder her? blir litt forvirret. samme med det det står at "stempel bolt" er flyttet 5mm opp. etter den opskriften jeg kjenner til så skal det brukes org 325 stempler fra seinere årene med kortere skjørt for å ikke slå i veiva? og noen som vet om hva comp'n blir med disse stemplene? diselveiv å 130mm råder. eller om dere vet om andre stempler som er å anbefalle eller om 135mm råder som dem bruker i teksten sin er å anbefalle? er ikke lett å holde orden på 2.7l konvertering med turbo når alle har sinn mening om åssen det skal være. så dere som har gode ide'r på lur kom gjerne med inspill ang det også. takk for alle fornuftige svar på forrhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Les teksten igjen du. Dette er CP smidde stempel og har ingenting med orginale å gjøre. Og alt du har hørt om konvertering gjelder orginale bmw deler. På disse stemplene er stempelbolten flyttet 5mm opp i forhold til orginalt. Dvs at med orginale stempel og m21 veiv bruker du 130mm(320i) råder,men disse CP stemplene er "senket" 5mm ned,så du må ha 5mm lengre råder(135mm.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Og med m21 veiv,135mm råder og CP stempel får du da 7,8 i komp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2006 vet smidde og org ikke har noe med hverandre å gjøre. å jeg forklarte med muligens en smule uklart. hehe. alt det jeg har lært å fått med meg om 2.7l komverteringa har vært med orginalt inmat disel veiv råder fra b20 å de nyere stepla fra b25 med kortere skjørt. men ved å bruke dissa stemplene å 135mm råder vill det fortsatt være 2.7l? hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Det er veiva som bestemmer slaglengden, så ulike rådelengder/kompresjonshøyder vil ikke påvirke slagvolumet... Det er kun kompresjonsforholdet man påvirker med forskjellige rådelengder/kompresjonshøyder. /Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2006 da blei jeg noen % klokere. jeg ventet bare på at du skulle svare her stian hehe. men noen av dere som vet kvalitet på h-profil rådene og stemplene til ppf da? er jo ganske rå pris så kvaliteten burde vere der etter, eller noen som vet om tilsvarende eller bedre til en rimigere penge. even i england usa tyskland japan eller noe? er poå tide jeg får kjøpt in noen deler så jeg får begynt å bygget litt igjen savner å stå i garasjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Det skal jo være noe av det beste for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå