Gå til innhold

spørsmål ang stempler til m20b25 -> 2.7l med disel veiv


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har tittet litt på stemplene som ppf selger.

noen som har brukt disse i m20b25 2.7l konvertering (med disel veiv å 130mm råder?)

dette står på ppf om dem:

84.50mm borr. 5mm uppflyttad kolvbult,så man kan använda 135mm stakar med diesel vev. 8.2 kompression med standard vevaxel och 140mm vevstakar. 7.8 kompression med diesel vevaxel och 135mm stakar Priset inkluderar kolvbult och kolvringar

nevnes ikke noe med 130mm råder her? blir litt forvirret. samme med det det står at "stempel bolt" er flyttet 5mm opp. etter den opskriften jeg kjenner til så skal det brukes org 325 stempler fra seinere årene med kortere skjørt for å ikke slå i veiva?

og noen som vet om hva comp'n blir med disse stemplene? diselveiv å 130mm råder.

eller om dere vet om andre stempler som er å anbefalle eller om 135mm råder som dem bruker i teksten sin er å anbefalle?

er ikke lett å holde orden på 2.7l konvertering med turbo når alle har sinn mening om åssen det skal være.

så dere som har gode ide'r på lur kom gjerne med inspill ang det også.

takk for alle fornuftige svar på forrhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les teksten igjen du.

Dette er CP smidde stempel og har ingenting med orginale å gjøre.

Og alt du har hørt om konvertering gjelder orginale bmw deler.

På disse stemplene er stempelbolten flyttet 5mm opp i forhold til orginalt.

Dvs at med orginale stempel og m21 veiv bruker du 130mm(320i) råder,men disse CP stemplene er "senket" 5mm ned,så du må ha 5mm lengre råder(135mm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet smidde og org ikke har noe med hverandre å gjøre. å jeg forklarte med muligens en smule uklart. hehe.

alt det jeg har lært å fått med meg om 2.7l komverteringa har vært med orginalt inmat disel veiv råder fra b20 å de nyere stepla fra b25 med kortere skjørt.

men ved å bruke dissa stemplene å 135mm råder vill det fortsatt være 2.7l? hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blei jeg noen % klokere. jeg ventet bare på at du skulle svare her stian hehe. men noen av dere som vet kvalitet på h-profil rådene og stemplene til ppf da? er jo ganske rå pris så kvaliteten burde vere der etter,

eller noen som vet om tilsvarende eller bedre til en rimigere penge. even i england usa tyskland japan eller noe?

er poå tide jeg får kjøpt in noen deler så jeg får begynt å bygget litt igjen savner å stå i garasjen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...