markoolio Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Hei. e30 '89 318i etter 10 min på butikken kommer jeg tilbake til bilen min som står parkert. Når jeg starta den begynnte hele bilen og riste og gå veldig ujevnt (antakelig kun 2 av 4 sylindre som gikk eller no) så jeg skrudde av og starta den på nytt og det samme skjedde. 3 gang fikk jeg ikke start på den... den ville ikke. desperate forsøk: - kondensfjerner - trillstart - dobbeltsjekka bensina - startgass. Når vi brukte startgass fikk vi så og si start på den, men den ville ikke gå så den ble kveld og skrudde seg av med en eneste gang. Dagen etter prøvde jeg å starte den, og det gikk på 1 forsøk, selvom den var litt mer tungstartet enn vanligvis. Men etter 5 min skulle jeg prøve og se om den virkelig var ok. men det var den ikke. nå er den slik som før. hva kan være feilen. har ikke hatt noen lignende problemer med bilen før. Mvh Jonas
Michael Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Smalt det når du starta ?? Det er en slange som har lett for å hoppe av på m10 motorn i hvertfall som gjør at det slar tilbake i insuget og bøyer på akseln til spjeldet på luftmengdemålern. Dette har jeg faktisk vært borti på tre forskjellige m10 motorer. Men det er vel kanskje m40 du har...
markoolio Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 er faktisk ikke helt sikker på hvordan motor, satt på en 318 85 mod..
jørn_318i Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 trudde det satt m40 motor i 89" 318i og m m10 motor i 85" 318i
Michael Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Hørtes mistenkelig ut som det jeg har vært borti flere ganger på hvis det er m 10 det er snakk om.
Recommended Posts