haakon Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 iom at bilen bremser mer på forhjula kan du oppleve at den låser foran og skyver (i lav fart når abs kutter). da er det over i nøytral... men det visste du sikkert
Hylland Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Vintersportprogrammet funker faktisk veldig fint på BMW... Har antistabiliserigsprogram som ordner opp dersom eg skulle få ein sladd og... Det funker faktisk greit!
Ronny M Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 skal du ned fra et bratt fjell så bruker du 2 el 3 for å utnytte motorbremsen Du kan faktisk hive den rett i første gir selv om du kommer ned bakken 150 km/t. Kassa vil bare gire nedover etterhvert som farten er tilpasset hvert gir. Du trenger aldri tenke på at du ødelegger motoren ved høye turtall om du girer for langt ned i forhold til farta. Det passer den på selv. Automat er koooos.
haakon Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 ok. har jeg ikke prøvd før. (skal ikke prøve heller). virker det også motsatt vei? fra lav til høy fart.girer den opp selv om den står i 2/3? en kompis tæsja en mb aut m sånn gire selv greie-sekvensiell det heter? han var ihvertfall missfornøyd da kassa overstyrte så han ikke fikk misshandla bilen skikkelig. har bare kjørt aut av gamle typen så jeg har latt være å se om de er idiotsikre. har kjørt buss med sånn hightec manuellkasse. var klutsj som kunne tråkkes inn samtidig eller etter utført girvalg og girspak som kun gikk opp el ned (+ -). den bytta ikke giret den stod i ,men sa ifra med during og i værste fall piping når du var iferd med å velge feil gir (mener den også valgte ett annet gir hvis du allikevel prøvde å fullføre med dårlig valgt gir)
Ronny M Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 ok. har jeg ikke prøvd før. (skal ikke prøve heller). virker det også motsatt vei? fra lav til høy fart.girer den opp selv om den står i 2/3? Nei, den girer aldri høyere enn det giret den står i. Kun lavere. Men andre giret er litt spesiellt på de fleste kasser. Den girer ikke opp eller ned uansett hvis den står i andre gir. Det er kjekt hvis du f.eks skal kjøre igang uten å få hjulspinn på glatt føre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå