Gå til innhold

Håper dette bare er begynnelsen

tomasb
 Share

Anbefalte innlegg

Aldeles nydelig at noen går i bresjen for dette og realiserer det! Hadde vi fått en skikkelig organisert aksjon, der vi faktisk kom opp i 15-20 000 kjøretøyer tror jeg nok bjellene hadde begynt å ringe for alvor i tåken som befinner seg i et bestemt bygg i hovedstaden.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på forhistorien til denne aksjonen her (utrolig dårlig info i artiklene!), men såvidt jeg kjenner til så er jo disse bommene der fordi de skulle finansiere Rennfast-tunnelen (lang undervannstunnel fra Stavanger og norodver), og det var jo i utgangspunktet greit nok, selv om det var relativt dyr reise så er det bedre enn ferje. Men saken der var at bommene ble lovet fjernet når tunnelen var nedbetalt, og jeg lurer på om det ikke kanskje var 10 år som var grensa. Denne grensa vet jeg har nærmet seg, og det er muligens slik at det var nå i år bommene skulle fjernes, uten at de har gjort det. Det har vært et spenningsmoment fra starten av.. hvis det er slik, så har jeg FULL forståelse for aksjonen, og håper det kan være mulig å VIRKELIG få støttet opp om gjentakelser senere.. en del traktorer foran slik at det er umulig å kjøre forbi, og masse biler bak.

Mulig Frode H. kan belyse dette med når de skulle vært fjernet og sånt litt bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg så godt inn i det men i utgangspunktet skulle bommen vært fjernet nå ganske snart (ut Februar?) hadde det ikke vært for at samferdselsdepartementet nå har bestemt seg for at denne bommen skal stå 7-8 måneder til og samle inn penger til Finnøy-sambandet. Skal bli interesant å se hva det neste blir.

Hadde vært greit å få bort denne bommen nå. Med et klippekort på ferjen så kunne jeg reist tur/retur til Stvg. for et par hundre kroner mot ca. 500,- som jeg må ut med nå. Jeg la ifra meg en god del penger på denne strekningen i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...