tomasb Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Endelig noen som protesterer mot statens bompenge-tyranni http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article258626.ece http://www.stavangeravisen.no/art.asp?id=27114 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 HURRA! Jaggu meg på tide med litt franske tendenser her i lande også! Nok er nok . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Aldeles nydelig at noen går i bresjen for dette og realiserer det! Hadde vi fått en skikkelig organisert aksjon, der vi faktisk kom opp i 15-20 000 kjøretøyer tror jeg nok bjellene hadde begynt å ringe for alvor i tåken som befinner seg i et bestemt bygg i hovedstaden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Hehe.. Har gått litt for langt nå folka som må stå i kø der ikke blir sinte engang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 såg det på nyheitene i stad.. GENIALT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Nå er jeg litt usikker på forhistorien til denne aksjonen her (utrolig dårlig info i artiklene!), men såvidt jeg kjenner til så er jo disse bommene der fordi de skulle finansiere Rennfast-tunnelen (lang undervannstunnel fra Stavanger og norodver), og det var jo i utgangspunktet greit nok, selv om det var relativt dyr reise så er det bedre enn ferje. Men saken der var at bommene ble lovet fjernet når tunnelen var nedbetalt, og jeg lurer på om det ikke kanskje var 10 år som var grensa. Denne grensa vet jeg har nærmet seg, og det er muligens slik at det var nå i år bommene skulle fjernes, uten at de har gjort det. Det har vært et spenningsmoment fra starten av.. hvis det er slik, så har jeg FULL forståelse for aksjonen, og håper det kan være mulig å VIRKELIG få støttet opp om gjentakelser senere.. en del traktorer foran slik at det er umulig å kjøre forbi, og masse biler bak. Mulig Frode H. kan belyse dette med når de skulle vært fjernet og sånt litt bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Jeg har ikke satt meg så godt inn i det men i utgangspunktet skulle bommen vært fjernet nå ganske snart (ut Februar?) hadde det ikke vært for at samferdselsdepartementet nå har bestemt seg for at denne bommen skal stå 7-8 måneder til og samle inn penger til Finnøy-sambandet. Skal bli interesant å se hva det neste blir. Hadde vært greit å få bort denne bommen nå. Med et klippekort på ferjen så kunne jeg reist tur/retur til Stvg. for et par hundre kroner mot ca. 500,- som jeg må ut med nå. Jeg la ifra meg en god del penger på denne strekningen i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Jaggu bra at nokon protestere... Me legge igjen altfor mykje peng i bompeng, årsavgift, bensin og avgifte generelt på bil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Dette er iallefall en HIMLA dyr bom, sist jeg var bortover kosta den 90 kr for personbil..... det henger jo ikke helt på greip, liksom.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Dette er iallefall en HIMLA dyr bom, sist jeg var bortover kosta den 90 kr for personbil.....det henger jo ikke helt på greip, liksom.... Då har du ikkje køyrt Fjærlandsvegen i Sogn/Sunnfjord...begynnar vel snart å nærme seg det doble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 HÆ? For personbil??? Du sier nå at passering en vei koster 150kr+++..... DET ER JO FAEN MEG RAN!!!!!! Ille, jeg som sutrer over å betale 20 kr i bommen mellom Grimstad og Lillesand... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Bommen på Fjærland koster 150kroner for personbil, men den skal nå stige til 170kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Flytt til byda folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Fjærlandsbommen ligge faktisk på bygda... Du kjeme NESTEN ikkje lengre ut på bygda enn det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 only one word. SYKT! bra at de protesterer og viser de at vi ikke godtar allt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå