Gå til innhold

Haster det og bytte bremser


ThomasM
 Share

Anbefalte innlegg

I dag jeg var ute og kjørte.. Merket jeg at byttebremselampa begynnte og lyse.. Og har merket bremsene har vært noe dårligere i det siste.. Og den ABS lyden er der mer en normalt.. Ligger det og skraper inntill skiva da ?

Og, når den har begynnt og lyse.. Haster det og få bytta skiver/klosser ? og det gjelder vell ikke de nydelige trommlene mine bak også :D hehe..

bremse.jpg

(det lyset om noen lurer)

Bilen er en 96 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vel starte å tenke på å bytte bremser da ja ;) Og ikke gjøre som en på jobben, som kjører rundt med kalipern som bremser, istedenfor bremseklosser :P

hehe.. Det jeg er redd for :P Vil ikke ødelegge noe mer.. :D Hvordan merker man om man er nede på kalipern ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vell alderi ned på selve kallipperen, ettersom klossene er noe større, enn der selve "bremse-elementet" sitter. Rundt elementet er selve klossen laget av stål..

Stål mot stål lagen en helvetes lyd, når du er nede på dette nivået kan du skade bremseskiva..

rett meg, hvis jeg bare snakker piss nå.. Er trøtt :)

Husk at når sensoren er gått, må du kjøpe ny, for å få lyset til å slukke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke skifte skiver hvis denne lyser, men du bør tenke på å bytte bremseklosser omgående.

Hvis du hadde vært nede på stålet ville du har hørt en _helvetes_ skrape lyd, så lenge denne ikke kommer er det ikke noe farlig med å skade skivene.

Men husk å bytt klosser før du skader skiva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vel starte å tenke på å bytte bremser da ja ;) Og ikke gjøre som en på jobben, som kjører rundt med kalipern som bremser, istedenfor bremseklosser :P

hehe.. Det jeg er redd for :P Vil ikke ødelegge noe mer.. :D Hvordan merker man om man er nede på kalipern ? :P

Det merker du fort :P Bråker, skraper, rister osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt klosser omgående.

Jeg drøyde med dette siden jeg alikevel skulle bytte skiver en uke senere. Litt riper i skivene kunne vel ikke skade når både klosser og skiver skulle byttes tenkte jeg. Det endte med at stålspon brant seg fast i lakken og rustet... ikke særlig pent og et satans arbeid å få i orden igjen... :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du enkelt selv :) KJøp det nyeste MaxPower hvis du ikke har Haynes boka. Der står det meget godt forklart hvordan man bytter klosser/skiver.

ja faen.. :D Hadde kjøpt det, men ikke lest det..! :) så i det nå.. Var jo ganske bra forklart.. er det no spess forskjell på BMW ifra de bildene der ? Og hvilke bremser burde jeg gå for ? Bare kjøpe orginale ? For er jo bare en søt 318.. Pluss trommler bak.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...