Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag jeg var ute og kjørte.. Merket jeg at byttebremselampa begynnte og lyse.. Og har merket bremsene har vært noe dårligere i det siste.. Og den ABS lyden er der mer en normalt.. Ligger det og skraper inntill skiva da ?

Og, når den har begynnt og lyse.. Haster det og få bytta skiver/klosser ? og det gjelder vell ikke de nydelige trommlene mine bak også :D hehe..

bremse.jpg

(det lyset om noen lurer)

Bilen er en 96 318i

Skrevet

Du burde vel starte å tenke på å bytte bremser da ja ;) Og ikke gjøre som en på jobben, som kjører rundt med kalipern som bremser, istedenfor bremseklosser :P

Skrevet
Du burde vel starte å tenke på å bytte bremser da ja ;) Og ikke gjøre som en på jobben, som kjører rundt med kalipern som bremser, istedenfor bremseklosser :P

hehe.. Det jeg er redd for :P Vil ikke ødelegge noe mer.. :D Hvordan merker man om man er nede på kalipern ? :P

Skrevet

Kommer vell alderi ned på selve kallipperen, ettersom klossene er noe større, enn der selve "bremse-elementet" sitter. Rundt elementet er selve klossen laget av stål..

Stål mot stål lagen en helvetes lyd, når du er nede på dette nivået kan du skade bremseskiva..

rett meg, hvis jeg bare snakker piss nå.. Er trøtt :)

Husk at når sensoren er gått, må du kjøpe ny, for å få lyset til å slukke!

Skrevet

Du trenger ikke skifte skiver hvis denne lyser, men du bør tenke på å bytte bremseklosser omgående.

Hvis du hadde vært nede på stålet ville du har hørt en _helvetes_ skrape lyd, så lenge denne ikke kommer er det ikke noe farlig med å skade skivene.

Men husk å bytt klosser før du skader skiva!

Skrevet
Du burde vel starte å tenke på å bytte bremser da ja ;) Og ikke gjøre som en på jobben, som kjører rundt med kalipern som bremser, istedenfor bremseklosser :P

hehe.. Det jeg er redd for :P Vil ikke ødelegge noe mer.. :D Hvordan merker man om man er nede på kalipern ? :P

Det merker du fort :P Bråker, skraper, rister osv :P

Skrevet

Takk for alle svar :D Var innom et verksted for et par månder siden og han sa jeg måtte få byttet klosser og skiver fortest mulig.. :) han mente skivene var passe gåen så.. :)

Skrevet

Bytt klosser omgående.

Jeg drøyde med dette siden jeg alikevel skulle bytte skiver en uke senere. Litt riper i skivene kunne vel ikke skade når både klosser og skiver skulle byttes tenkte jeg. Det endte med at stålspon brant seg fast i lakken og rustet... ikke særlig pent og et satans arbeid å få i orden igjen... :!:

Skrevet

Det klarer du enkelt selv :) KJøp det nyeste MaxPower hvis du ikke har Haynes boka. Der står det meget godt forklart hvordan man bytter klosser/skiver.

Skrevet
Det klarer du enkelt selv :) KJøp det nyeste MaxPower hvis du ikke har Haynes boka. Der står det meget godt forklart hvordan man bytter klosser/skiver.

ja faen.. :D Hadde kjøpt det, men ikke lest det..! :) så i det nå.. Var jo ganske bra forklart.. er det no spess forskjell på BMW ifra de bildene der ? Og hvilke bremser burde jeg gå for ? Bare kjøpe orginale ? For er jo bare en søt 318.. Pluss trommler bak.. :)

Skrevet

bmw-verksted jeg ringte sa at det var 3mm ijen på bremseklossen som var slitt.. viste seg å bare en avkappet føler.. litt kjedlig å finne det ut etter du har kjøpt faktisk nye klosser fremme og bak.. :)

Skrevet

Men hadde bilen på forstillingskontroll når jeg skulle kjøpe den.. Og han fyrn sa jeg måtte bytte klosser og skiver snart.. Og det er 3 mnd'r siden eller noe.. Så ventet egentlig bare på det.. :) Men hvor ligger den føleren ?

Skrevet

Siden jeg har jallagammel bil, så har vel ikke jeg noen slik indikator.. :roll:

Får bare kjøre til bilen stopper jeg da... :(

(blir vel ikke at den stopper, heller at den bare forsetter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...