Mauro Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Hallo Takluka på bilen min funker ikke, og jeg har sjekket sikringen. Fikk noen kamerater (som går elektro) til å måle på bryteren, og den funket. Men ifra bryteren så går det noen ledningen til en svar liten boks (relee?). Man kan dra av toppen på den, å får da av en "kvadrat-plasstik ting". Hva er dette ? Og kan det være den som gjør at takluka ikke funker? Under den er det akkurat som en rar "stikkkontakt" og på den er det en BMW logo. Også står det: "8 357 852 Germany 12v >PA6.6-GF30< 39W92" Hva er dette ? Er det ett relee? Og er dette noe som pleier å ryke etterhvert? Prøvde å forklare så godt jeg kunne hehe
Mauro Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 Prøvde å ta et bilde med et fucka webkamera. Om du vet hva det er, så si ifra...
Michael Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Det er et relè ja, kan du ikke få dem kameratene dine som går elektro til å måle om relèet virker..??
Mauro Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 Det er et relè ja, kan du ikke få dem kameratene dine som går elektro til å måle om relèet virker..?? De kom ikke til med multimeteret. Måtte klippe ledninger i så fall. Men hvor får jeg kjøpt et slik relee ? Og hvor mye kan det koste ?
Bøen Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Har en komplett takluke som overskudds matriell. Du får si ifra om du finner ut hva du trenger for noe.
Mack10 Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Jeg har nesten samme problem.. Bare at min virker av og til.. Har aldri turt og ta den helt bak i tilfelle den ikke kommer fram igjen.. Men som oftest virker den ikke.. Noen tips til ka det kan være?? Dårlig kontakt/relee??
en325ic Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 har også problem me min takluke at den hakker når jeg kjører den opp eller igjen å den stopper ikke av sei sjøl heller når jeg lukker den igjen! den går liksom fårbi vist dåkker sjønne??
Kjetil 323i E36 Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Se om du/dere kan finne noe info på url'en under: http://www.bimmerdiy.com/e36
Mauro Posted July 23, 2006 Author Posted July 23, 2006 Ok, bumper min gamle tråd. I dag fant vi ut at det ikke kom strøm i ledningen lengre. Så vi "stjal" strøm fra grøftelysene, å vips, motoren gikk igjen Monterte den i taket, men siden takluka ikke har vært oppe på langt over ett halvt år, å at det faktisk var litt problemer med den før det, så var jeg ikke akkurat kjempe optimistisk. Takluka går, men "tilte" funksjonen funker ikke. Jeg må dytte den opp med hånda. "Panelet" kan jeg sku helt til bake, under taket. Vet ikke om det skal være slik. Å noen ganger om jeg har hatt luka oppe, så vil den ikke gå over i tilteposstion i det heletatt. Skjer ikke noe omtrent. Dvs at den stopper når luka er lukket. Om jeg trykker "videre" skjer det ingenting. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til å funke ordentlig? Vi smørte den VELDIG godt. Den sto DØNN fast først. Vi måtte brukte makt.
Recommended Posts