Gå til innhold

helt nytt Pioneer anlegg som lager sprakelyder og sus! hjelp


Anbefalte innlegg

Gjør dte enkelt, bytt side på lednigene, størm på 1 side og resten på andreisen, visst du skal ha GOD jord, så bruker du MINUS på batteriet, legger pluss og minus på 1 side og resten på andre, signalkabel kan du prøve og skjerme litt, sjekk at ikke lednigene freme går får nærmt både coil og andre strømgjenstander framme, visst det ikke ordner seg så legger du opp kabelene på nytt, UTEN og gjemme den, så ser du hvordan du får det best, du prøver deg fram, er det ikke noe hjelp, da så er det spilleren din eller forsterkern din som ikke er helt god eller tåler noe særlig, og du går til forhandler og får nytt produkt. vet hvor forbanna drit dette er, har gjort dte for en del kompiser og det er jo altid et problem som må oppstå, men prøv deg fram, ofte bare 1 bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det jeg har hørt så skal du aldri bruke minusen på bateriet til og jorde stereo anlegget, det skal kun jordes i karoseri.

jeg kjøpte meg en pioneer spiller får et par uker siden, hadde ikke noe støy med gamle spilleren, men fikk det med denne av en eller anna grunn, det jeg gjorde var og skru ned gain kontrollen på forsterkeren, da blei det borte.

dette var slikt støy at du hørte at cd`en gikk rundt, også smalt det i anlegget når jeg skrudde av og på.

men jeg er ingen ekspert på området, men det er nå et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka ikke noe forskjell på dårlig eller bra jord.

Har det mye å si om man har vanlig phonokabel eller skjerma signalkabel?

Er absolutt å anbefale med skjermet i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen amøber. Regel nr 1 når det kommer til jording. Finn en bra plass til jording (ikke i setebelte feste osv), rett i en flat metallplate, å puss rent med sandpapir først. Helt rent skal metallet være.

Hvis du ha hatt dårlig jording med en pioneer spiller, men har fikset jording, å dr er ennå støy. Så er det 99% sikkert at du har svidd jordinga inni spilleren, da pioneer er dårlige på det punktet. Lever spilleren inn til rep. Koster en plass mellom 200-1500.- alt etter hvor mye arbeid det er.

Men hvis jordingen ikke er som jeg skreiv i begynnelsen, Så IKKE prøv med noe annet utstyr. Da ødelegger du sikkert det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...