Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hatt problemer med at bilen blir for varm og at det ikke kommer varm luft fra registeret. Byttet termostat men det viste seg at denne var i orden! Samtidig da jeg skulle fylle på igjen ny kjølevæske, la jeg merke til at ekspansasjonstanken ikke minket. Tyder dette på vannpumpe havari?

Posted

Kampoter3 er en kamerat av meg og vi skrudde på bilen hans i dag. Problemet er at da vi skrur opp lufteskruen helt så kommer det ikke noe kjølevæske. I tillegg synker ikke nivået i eks. tanken ennå det ikke ligger kjølevæske i slangene. Virker derfor som det ikke sirkulerer!

Posted

må bare spør om dere satt termostat rett veien no da? at lufte hullet står opp over å ikke ned over?? vist du har gjort det. så vell ikke vannet rend ned over til termostaten.

Posted

Jepp termostaten står akkurat slik som den sto i før vi tok ut den gamle. Men uansett om den ikke hadde gjort det så hadde vell vannpumpa dratt vann inn i blokka for det?

Posted

Har funnet ut hva det er.. Topp pakninga hans har i hvertfall gått for all væska blir borte og det ligger en tykk grøt av emulusjon i toppen..

Takk for svar!