Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ca. 10 sek etter at jeg har startet bilen (E46 318i) lyser en gul oljelampe som etter enda 10 sek. slukker igjen. Alt fungerer som normalt ellers. Hva er det som er gale ? Har hatt den helt siden jeg kjøpte bilen, men den forrige eieren sa at ifølge forhandleren så var dette ikke noe farlig og at på noen BMW'er av samme modell har samme sak. Er dette dårlige greier eller ?

Posted

Olje nivået er der det skal være,dvs. i midten av de to strekene og det står ingenting om det i manualene. Men tingen er at den slår seg av etter 10 sek. og alt funker jo greit. Er dette bare en feil på olje sensor ?

Posted

Jeg hadde samme problemet. Gul lampe er oljenivå. Jeg hadde samme problem med at lampen tente etter jeg startet bilen og var tent i ca 10-15 sek før det forsvant. Det er oljenivåsensoren som er defekt. Dette koster ca 2000 kroner å fikse (på verksted). Etter jeg byttet denne var alt normalt. Dette skjer ofte hvis bilen står en stund uten at man starter den. Min hadde stått litt etter en kollisjon....Det legger seg et lag på sensoren som ikke løser seg opp etter det jeg har forstått.

Posted

Sånn er det på min også.. Lyser i ca. 10 sekunder etter at jeg har startet. Ikke for lite olje på min heller. Oljetrykksensor ja. 2000 kr! For svarte.. :twisted: Blir vel tatt på inspeksjon II sikkert da. Skal på det snart..

Posted

ja, da er det noe rart.

Nivålampa har to trinn, en gul for at fører skal bli obs på at man BØR gjøre noe, og en rød lampe som sier at man MÅ gjøre noe.

Men du må vel få det sjekka opp.

Posted

de to trinnene er jeg klar over. Problemet er at lampen ikke lyser hele tiden. Det tyder på en sensor feil eller kan det være feil olje viskositet ?

Posted

Har skjedd på min også, peilet oljen og det var på min merket, fylte opp og gul oljelampe ble borte. Det samme skjer på kjøleveske indikatoren den lyser gult, men blir borte nå bilen blir varm. Fylte opp problem løst.

Men disse tipsene har du jo fått før. mulig sensoren er godt siden ikke det hjalp å fylle opp ja.