Gå til innhold

BMW E46 320 170hk


venture2076
 Share

Anbefalte innlegg

....frobruk variera frå bil til bil og. Min har aldrig vore ned mot 0,6 over ein litt lenger distanse! Men no er ikkje caben ein representant for standen kanskje...er litt tyngre enn resten trur eg :?

E46 320Ci Cab veier ca. 150 Kg mer enn f.eks E46 320i med den samme M54B22 motoren. Iht. BMW bruker E46 320Ci Cab gjennomsnitlig 0,94 l/mil ved blandet kjøring og en E46 320i gjennomsnitlig 0,89 l/mil.

Det forbruket kjenner eg igjen... 0,94 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 320 er en fin bil. Kjøpte meg en slik for 4mnd. siden, og som bmwE9 sier: det er en harmonisk motor. Fin overgang i gir skifte og akslerasjon. Du skal være ganske kresen om du ikke blir fornøyd med den. Og som en nevnte her med rust, så gikk det på garanti på min bil, Bytta hele panseret.

Jeg sier bare: KJØP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at bilen høres fin ut, men jeg prøvekjørte en kollegas 325iat igår og jeg kan med 100% sikkerhet si at en slik blir min nye bil.

Det er en 320 facelift iat på finn.no med 48.000km sølvgrå på tellern i Østfold som man får til lave 300.000km. Det er en god pris hvis andre vil ha en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik E46 for en liten stund siden (den bilen er forøvrig til salgs - http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=997324 - kan gå ned til 335K).

Motoren synes jeg er noe av det absolutt beste BMW har laget til ikke-M biler. Jeg har et godt sammenligningsgrunnlag med tanke på både hvor godt den motoren drar osv. og jeg må si at denne motoren overasker meg stadig. Den er kjappere enn hva 170HK skulle tilsi. Til tider minner den meg veldig om min gamle E36 328i Touring. Selvfølgelig er det ikke overflod av HK og Nm, men utnytter man motoren på riktig måte er det forbløffende bra skyv.

Jeg merkern ENORM forskjell på M54B22 og M52B25 (som jeg har i E46 coupèen min). M52 har SLAPPE 170HK mens M54 har SPREKE 170HK. Lydbildet er ganske så annerledes også i disse motorene. M54 har en mer snerrende og undestreket lydkulisse.

Absolutt å anbefale ettersom det er en god kombiansjon av økonomi og EKTE BMW kjøreglede. Anbefaler deg at du velger en bil med i alle fall sportsunderstell!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...