Gå til innhold

Hva trenger jeg av utstyr? Diagnose ABC

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har lest litt,men vet ikke helt hva konklusjonen er :?

Må jeg betale 60000,- for carsoftprogram?

Har brukt diagnose mye før,men er helt grønn på hva jeg trenger... :oops:

Du må finne Carsoft på nettet og kjøpe en diagnosekabel. De finnes på Ebay til CarSoft 6.1 for rundt tusenlappen. Hvis ikke er det en her på forumet som har tenkt å importere noen 6.5-kabler fra Kina, så det kan tenkes at han kan hjelpe deg. :)

Skrevet

Er CarSoft et eget program? En carsoft kabel 6.1 = carsoft programvare 6.1? osv?

Kan man bruke Autodata 2005 til en slik en kabel?

Fant ikke helt Carsoft på nett jeg..

Skrevet

Men den der passer vel da ikke til meg? ;) Altså.. min bil.. Er for biler fra 98 til 04. Min er fra 91. Er vel sikkert kontaktforskjeller og evt kommunikasjonsforskjeller.

Skrevet
Det er det nok.. Bror min leiter etter det no.. han har ein eller anna merkeleg "flaks" til å komme over sånne program...

Supert! Håper han finner noe.

Er veldig taksam for at noen gidder å legge noen pinner kors for å hjelpe en stakkar :D Det gjelder dere alle.

Skrevet

Fikk dette tipset av en på Bmwccn. :

Nils Jørgen: Hvis jeg skal anbefale noe greit diagnose utstyr som "virker", prøv AutoCom sin CDP. Hendig liten sak, med greit utvalg av kabler til forskjellige biler. Ligger rett under 20.000 inkl. Autodata. Ta kontak med simco.no for mer info. AutoCom er noe av det bedre på markedet innen universale diagnosetestere. Slikt utstyr blir sjeldent billig, men jeg mener denne gir mye for pengene!

• 7 months later...
Skrevet

Nå har jeg endelig fått tak i diagnoseverktøy.

Hvis jeg har skjønt det rett så har jeg Carsoft 6.5 program og 6.1 kabel og interface.

Får lest av feilokder m.m,men får ikke opp "live data". Noen som har peiling hvorfor ikke det funker?

Edit

Jeg har også fått tak i en Tachopro 2.00 box (interface?)

Hva kan denne brukes til og hvor kan jeg få tak i programvare til denne?

Skrevet

Hmm.. usikker på om det funker hos meg også egentlig. Men største problemet jeg har er at jeg ikke får nulla service skikkelig. Irriterende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...