Gå til innhold

fjerne kaldstart opplegget på min 323 e30?


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skyter inn her med et lite problem som irriterer meg litt.

Jeg har den gamle typen, 84 mod. Den går veldig ureint med en gang jeg starter om morran når den er kald. Da putrer og går den på ca. 600 rpm. Etter ca. et halvt minutt begynner den å gå skikkelig reint, og tomgangen stiger til 1200. Hva kan være årsaken til dette? Er det noe som kan gjøres for å forbedre det? Kan det være så simpelt som pluggene? Eller er det rett og slett slitasje? Den har jo rulla noen mil nå...

det kan være årsakene ja. kanskje tidligere eier har trimmet den? :P med en litt kvass kam vil den gå slik som du forklarte nå. ellers kan det være maaange andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyter inn her med et lite problem som irriterer meg litt.

Jeg har den gamle typen, 84 mod. Den går veldig ureint med en gang jeg starter om morran når den er kald. Da putrer og går den på ca. 600 rpm. Etter ca. et halvt minutt begynner den å gå skikkelig reint, og tomgangen stiger til 1200. Hva kan være årsaken til dette? Er det noe som kan gjøres for å forbedre det? Kan det være så simpelt som pluggene? Eller er det rett og slett slitasje? Den har jo rulla noen mil nå...

det kan være årsakene ja. kanskje tidligere eier har trimmet den? :P med en litt kvass kam vil den gå slik som du forklarte nå. ellers kan det være maaange andre ting.

Den er ikke trimmet, det vet jeg. Skulle ønske den var det! :(

Det er bare det første halve minuttet når den er kald at den er råtten. Etterhvert maler den fint som bare det. Hvis det hadde vært noe galt med kaldstarten så hadde den vel vært kjip til den blei mye varmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,antagelig er det en vakum sak under innsuget ditt som har hengt seg opp på åpen stilling.

Den er en sak med fire stusser,to til vann og to til vakum.

kan det være derfor tomgangen er så ugjevn når den er varm? ligger fra 1000 til 1100 omtrent. skal ligge på 8-900. kan dette også være grunnen til at den bruker mye bensin? har målt den til 1.3 med fin kjøring, litt hardt inni mellom.

har du eller kan du finne et bilde av den vakumsaken under innsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyter inn her med et lite problem som irriterer meg litt.

Jeg har den gamle typen, 84 mod. Den går veldig ureint med en gang jeg starter om morran når den er kald. Da putrer og går den på ca. 600 rpm. Etter ca. et halvt minutt begynner den å gå skikkelig reint, og tomgangen stiger til 1200. Hva kan være årsaken til dette? Er det noe som kan gjøres for å forbedre det? Kan det være så simpelt som pluggene? Eller er det rett og slett slitasje? Den har jo rulla noen mil nå...

det kan være årsakene ja. kanskje tidligere eier har trimmet den? :P med en litt kvass kam vil den gå slik som du forklarte nå. ellers kan det være maaange andre ting.

Den er ikke trimmet, det vet jeg. Skulle ønske den var det! :(

Det er bare det første halve minuttet når den er kald at den er råtten. Etterhvert maler den fint som bare det. Hvis det hadde vært noe galt med kaldstarten så hadde den vel vært kjip til den blei mye varmere?

stemmer vell det ja. men det kan høres ut som om det er bensintilførselen som kan være problemet ditt. at det ikke er nok trykk helt i begynnelsen. når du skrur på tenningen, hører du at bensinpumpa slår inn da? du kan også sjekke bensinfilteret, kanskje det er drit inni der som gjør at ved lite trykk så vil det virke som en motstand, men når trykket øker så går det fint alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,lukker seg gradvis fra kald motor.

På e21 er den justerbar,mulig 83-84 e30 også.

Men uansett er den sikkert gått i stykker hos deg og vil ikke lukke.

jeg skal ta å kikke på den en dag! kanskje jeg ser om jeg får tak i deler fra e21 så jeg kan justere den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men uansett er den sikkert tipp topp bare den fungerer.

Ta den av og legg den i en kjele du koker opp,lukker den seg er den i orden.

Det er en side for vann og en for vakum,der det er vakum skal den da lukke seg når vannsiden blir varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...