Gå til innhold

Manifold på 518i E28?


Beams
 Share

Anbefalte innlegg

hvis det er som mange andre bmw`er fra samme tid,så går det ikke ann å justere orginal trykket med de delene som sitter der.Det du kan gjøre er å kjøpe en bensintrykk regulator og koble på bensin-returen.Hvorfor skal du øke bensin trykket forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å montere turbo på bilen og skulle da gjerne ha økt trykket med ca 1bar ;) Altså ingen måte å få fikset dette på annet enn å kjøpe en btr? :(

Hallo, nå må du tenke deg litt om. Hvis du vil øke trykket på bensinen, hvordan ville du gjøre det uten å skifte til en annen btr? Øke pumpetrykket liksom?? Det er jo det som er jobben til btr'en, justere trykket...

Nei, jeg tror at du kan klare deg med den orginale btr'en du har jeg. Du har vel sikkert en 2.5 eller 2.8 Pierburg regulator - glatt finner du en 3.0 fra en 325i E30 som du kan smelle i.

Husk også at ved overlading (les: Turbo) så er det ikke lengre undertrykk på btr'en, nå er det overtrykk - så det du lader får her direkte innvirkning på din btr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh? Er BTR styrt av trykket i innsugsmanifoilen? Isåfall, hvorfor?:)

Alle btr har en vakuumslange som går på innsuget. Bare se på toppen av din egen btr. Dette for å øke/senke trykket i dysebroa etter hva pådrag en har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å montere turbo på bilen og skulle da gjerne ha økt trykket med ca 1bar ;) Altså ingen måte å få fikset dette på annet enn å kjøpe en btr? :(

Hallo, nå må du tenke deg litt om. Hvis du vil øke trykket på bensinen, hvordan ville du gjøre det uten å skifte til en annen btr? Øke pumpetrykket liksom?? Det er jo det som er jobben til btr'en, justere trykket...

Nei, jeg tror at du kan klare deg med den orginale btr'en du har jeg. Du har vel sikkert en 2.5 eller 2.8 Pierburg regulator - glatt finner du en 3.0 fra en 325i E30 som du kan smelle i.

Husk også at ved overlading (les: Turbo) så er det ikke lengre undertrykk på btr'en, nå er det overtrykk - så det du lader får her direkte innvirkning på din btr.

var planen å justere pumpetrykket ja, men har ikke snøring på hvordan jeg gjør det, eller hvor jeg finner pumpa. Noen som kan hjelpe :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg trodde bare at bensintrykkregulatoren sørger for at det er f. eks 2 bar til enhver tid, uavhengig av forbruk og pådrag.. Men når du sier det så... Hadde for meg at en slik "progressiv btr" er sånn som regulerer trykket etter pådrag, men at original sørger for likt trykk til alle dysene all time.. Det er det jeg sier, man lærer noe hver dag, ihvertfall de dagene man er på bimmers:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjerne innlegget mitt en gang til.

Jeg prøver jo å fortelle deg at det er btr som regulerer bensintrykket, ikke pumpa. Ligger jo litt i navnet: btr- BensinTrykkRegulator.

Ikke sant?

Ja, Skjønner! Men hvordan får jeg justert denne på min bil? Vis jeg i heletatt har en slik? :P Er ikke så veldig inn i bil ennå, men lærer stadig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe en BTR.

Og den må være progressiv til ditt bruk som sagt.

For å ikke forvirre dem, Propan, så la oss slå en ting fast.

"Alle" injection-motorer har BTR. Men de har IKKE justerbar/progressiv btr. Så vedkommende må ha en justerbar/progressiv btr.

Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...