Beams Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Lurer på om manifolden fra m10 motoren passer til motoren min? Og hvordan øker jeg bensintrykket på bilen? Har søkt endel rundt på forumet men finner heller lite om disse emnene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Hva med å legge inn mer info om hva du har og hva du vil ha? Hvis du har en 518 som signaturen din tilsier, så har du jo en M10-motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2006 Okey, regna egentlig med det. Hvordan skrur jeg opp bensintrykket på bilen? Mvh Lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hmm,,, Noen som vet hvordan jeg stiller bensintrykket på denne bilen? Vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 23, 2006 Share Skrevet Februar 23, 2006 hvis det er som mange andre bmw`er fra samme tid,så går det ikke ann å justere orginal trykket med de delene som sitter der.Det du kan gjøre er å kjøpe en bensintrykk regulator og koble på bensin-returen.Hvorfor skal du øke bensin trykket forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2006 Holder på å montere turbo på bilen og skulle da gjerne ha økt trykket med ca 1bar Altså ingen måte å få fikset dette på annet enn å kjøpe en btr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Holder på å montere turbo på bilen og skulle da gjerne ha økt trykket med ca 1bar Altså ingen måte å få fikset dette på annet enn å kjøpe en btr? Hallo, nå må du tenke deg litt om. Hvis du vil øke trykket på bensinen, hvordan ville du gjøre det uten å skifte til en annen btr? Øke pumpetrykket liksom?? Det er jo det som er jobben til btr'en, justere trykket... Nei, jeg tror at du kan klare deg med den orginale btr'en du har jeg. Du har vel sikkert en 2.5 eller 2.8 Pierburg regulator - glatt finner du en 3.0 fra en 325i E30 som du kan smelle i. Husk også at ved overlading (les: Turbo) så er det ikke lengre undertrykk på btr'en, nå er det overtrykk - så det du lader får her direkte innvirkning på din btr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Husk også at ved overlading (les: Turbo) så er det ikke lengre undertrykk på btr'en, nå er det overtrykk - så det du lader får her direkte innvirkning på din btr. Nåh? Er BTR styrt av trykket i innsugsmanifoilen? Isåfall, hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Nåh? Er BTR styrt av trykket i innsugsmanifoilen? Isåfall, hvorfor? Alle btr har en vakuumslange som går på innsuget. Bare se på toppen av din egen btr. Dette for å øke/senke trykket i dysebroa etter hva pådrag en har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2006 Holder på å montere turbo på bilen og skulle da gjerne ha økt trykket med ca 1bar Altså ingen måte å få fikset dette på annet enn å kjøpe en btr? Hallo, nå må du tenke deg litt om. Hvis du vil øke trykket på bensinen, hvordan ville du gjøre det uten å skifte til en annen btr? Øke pumpetrykket liksom?? Det er jo det som er jobben til btr'en, justere trykket... Nei, jeg tror at du kan klare deg med den orginale btr'en du har jeg. Du har vel sikkert en 2.5 eller 2.8 Pierburg regulator - glatt finner du en 3.0 fra en 325i E30 som du kan smelle i. Husk også at ved overlading (les: Turbo) så er det ikke lengre undertrykk på btr'en, nå er det overtrykk - så det du lader får her direkte innvirkning på din btr. var planen å justere pumpetrykket ja, men har ikke snøring på hvordan jeg gjør det, eller hvor jeg finner pumpa. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Les gjerne innlegget mitt en gang til. Jeg prøver jo å fortelle deg at det er btr som regulerer bensintrykket, ikke pumpa. Ligger jo litt i navnet: btr- BensinTrykkRegulator. Ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Okei, jeg trodde bare at bensintrykkregulatoren sørger for at det er f. eks 2 bar til enhver tid, uavhengig av forbruk og pådrag.. Men når du sier det så... Hadde for meg at en slik "progressiv btr" er sånn som regulerer trykket etter pådrag, men at original sørger for likt trykk til alle dysene all time.. Det er det jeg sier, man lærer noe hver dag, ihvertfall de dagene man er på bimmers:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2006 Les gjerne innlegget mitt en gang til. Jeg prøver jo å fortelle deg at det er btr som regulerer bensintrykket, ikke pumpa. Ligger jo litt i navnet: btr- BensinTrykkRegulator. Ikke sant? Ja, Skjønner! Men hvordan får jeg justert denne på min bil? Vis jeg i heletatt har en slik? Er ikke så veldig inn i bil ennå, men lærer stadig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Du må kjøpe en BTR. Og den må være progressiv til ditt bruk som sagt. F.eks en malpassi sak som denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Du må kjøpe en BTR.Og den må være progressiv til ditt bruk som sagt. For å ikke forvirre dem, Propan, så la oss slå en ting fast. "Alle" injection-motorer har BTR. Men de har IKKE justerbar/progressiv btr. Så vedkommende må ha en justerbar/progressiv btr. Enig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå