Gå til innhold

lufting av kjøleanlegg på e30 320!


M3cabriolet
 Share

Anbefalte innlegg

nå har jeg skifta termostaten på e30n og trodde dette skulle holde da den gikk seg så veldig varm, men dette hjalp ikke den døyt! har prøvd i hele dag å lufte kjølesystemet men det virker som om jeg aldri får ut lufta i øvre slangen på radiatoren----termostathuset og vannpumpa-----termostathuset! har plukket av vannpumpa og sett på den, og den ser ikke ut til å være ferdig, men alikevel tror jeg at jeg skifter den! er det noen som har noen råd om åssen jeg skal lufte dette så det fungerer? bilen er jekket opp en halv meter i fronten, og har prøvd flittig med lufteskruen på termostathuset, og av-på med slanger osv...

det som er saken hele veien er at det er vann på blokka som blir kokende, og det blir bare varm damp i de to tidligere nevnte slangene, men densiste slangen som sitter termostathus-----radiator blir aldri helt varm, denne er det vann på hele tiden!

btw: dette er en M20 maskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett aldri noen problem med disse,jeg starter de når det er fullt med vann,lar de gå på rundt 2000 o/min til de begynner å bli varme,så opp med lufteskrue til det bare kommer vann.

Vente til termostat åpner seg og lufte litt til.

Alt dette mens man hele tiden heller på vann ved behov.

Sjekk at varmeapparatet blåser varmt etterhvert,hvis ikke er det luft.

Prøv også å ruse kraftig opp engang iblant for å få fart på vannet.

Hvis ikke det går har du lekkasje eller tett ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifta vannpumpa idag, og ting ble litt bedre, nå holder motor og vann en jevn fin arbeidstemp, bortsett fra temperaturvisern, den hopper og spretter som en jojo! den kan være kokende, og gå fra varm til kald til varm igjen på to sekunder! hmmm... litt luft ved følern kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,selv om det skulle være litt luft ved føler er den ikke så kjapp da...

Dårlig kontakt ala gåen føler instrument høres det ut som.Legg ledningen til jord,er den stabil på maks varme da?

I såfall er det sikkert føler som har fått seg en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...