Gå til innhold

Veldig ujevn gange/rar lyd i M30B35

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan noen som har ETK inne sjekke om delenummeret på frontdekselet (timing case cover) på en '87 M535i er 11141718860 (E34 535i)?

De har samme delenummer ja....

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker. :)

propan, ja, jeg ville vite 100% sikkert at dekselet var likt. Har flyttet over både arm/brakett og sensor fra E34 535i, men måtte bare være sikker på at den stod i riktig posisjon. Da vet jeg nå at det ikke er der det ligger.

Skrevet

Høyrtes ikkje heilt bra ut det der.. Høyres ut som om den går på 5, eller kanskje mindre, stempel.. Høyrest neste ut som lyden fra min når eg knuste eine vippearmen..

Ta deg ein liten test tur med den og kjenn om det er noko drag i den.

Har litt liten tru på at det er LMM sia den starter og går så pass "fint"... Men som sagt, motora har ein tedens til å overraska..

Skrevet

Har sjekket og byttet plugger, fått flytta impulsgiveren til syl 1, prøvd med annen LMM, klemt på dysekontaktene nok en gang, prøvd å dra av pluggkabler, sjekket alle slangekoblinger i innsuget, sjekket at vakumslangen sitter skikkelig på bremsekraftforsterkeren, og sikkert en del andre ting. Fortsatt veldig uren gange, og jager mer på tomgang enn noen motor jeg har hørt før. Den jaget ikke sånn de første par gangene jeg startet den. Det har den begynt med i ettertid.

Pluggene var svarte som faen, og alle så våte ut, syl 1 muligens tørr. De nye ble kullsvarte igjen etter et par minutters gange..

Da jeg dro av pluggkabler (noe jeg har gjort tidligere også) hørte jeg ærlig talt nesten ingen forskjell på en og en. Merkelig syntes jeg. Får prøve å dra av flere om gangen eller noe i morgen, måtte dra...

Skrevet

det høres ut som det er feil på registeret. eg vill målt om stempel en var på topp for tenning når merket på veiva var på riktig plass..

hørest veldig ut som det kan vere ei eller 2 tenner feil..

Skrevet
Har sjekket og byttet plugger, fått flytta impulsgiveren til syl 1, prøvd med annen LMM, klemt på dysekontaktene nok en gang, prøvd å dra av pluggkabler, sjekket alle slangekoblinger i innsuget, sjekket at vakumslangen sitter skikkelig på bremsekraftforsterkeren, og sikkert en del andre ting. Fortsatt veldig uren gange, og jager mer på tomgang enn noen motor jeg har hørt før. Den jaget ikke sånn de første par gangene jeg startet den. Det har den begynt med i ettertid.

Pluggene var svarte som faen, og alle så våte ut, syl 1 muligens tørr. De nye ble kullsvarte igjen etter et par minutters gange..

Da jeg dro av pluggkabler (noe jeg har gjort tidligere også) hørte jeg ærlig talt nesten ingen forskjell på en og en. Merkelig syntes jeg. Får prøve å dra av flere om gangen eller noe i morgen, måtte dra...

Synes det høres ut som noe er galt med bensinen. Har du kontrollmålt tempgiveren som gir signal til hjernen? Er denne kaputt og står på kald hele tiden vil den jo pøse på med bensin. Prøv også å måle dysene, om den ene av dysene var tørr så er det jo mest sannsynlig noe galt i den cylinderen når resten er like.

Skrevet

Kenneth, det er ikke lambda tilkoblet i det hele tatt. Ikke mulighet for å sette i eksosanlegget heller.

Ettertenning, den står uten strøm når jeg ikke er der, altså en god del timer hvert døgn.

Csiturbo, hm, me don't like..

Kristov, det var det første han andre som mekker i samme bygg sa "det høres ut som den drukner".. men han er båtfyr, vet ikke hvor mye peil han har. Veldig mørk/svart eksos ihvertfall. Skal sjekke tempgiveren (har en ekstra), men har litt problem med å få vann inn i systemet. Det ser ut for at den kombinerte radiatoren og ekspansjonstanken lekker i ekspansjonstanken et eller annet sted. Og burde den ikke gitt riktig i starten på kald motor hvis tempgiveren står på kald hele tiden? Hvordan måler jeg dysene?

Skrevet

Sjekk vippearmene!

Dette er lett å sjekke og du kan ikke gjøre noe feil! Bare pass på at du ikke mister en bolt eller noe sånt oppi toppen. Når du først er nedi toppen ville jeg strammet boltene til oljerøret...

Skrevet
Må jeg ha tak i ny pakning til toppdekselet, eller holder det med pakningssemet eller tilsvarende for høye temperaturer?

Pakningen til toppdekselet er som oftest helt løs og kan fint brukes opp igjen. Om den skulle være sliten og kranglete ser jeg ingen problem med å bruke en eller annen guffe på isteden... :wink:

Skrevet

Det er bra. Dere får unnskylde mulige dumme spørsmål. Min unnskyldning er at jeg gjør dette for å lære - og foreløpig fungerer det meget bra. Har blitt _veldig_ mye klokere på hva som foregår under der når det gjelder ledningsnett og sensorer og greier. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...