Jump to content

Veldig ujevn gange/rar lyd i M30B35

Recommended Posts

Posted

http://sublime.stud.hive.no/535-rot/535_2.wmv

Noen som har peiling på hva som kan gjøre at den går som den gjør? Høres feil ut i mitt hode..

Det skal legges til at den verken har katalysator eller noe særlig dempeeffekt i eksosanlegget (en lang tynn effektpotte på midten og en effektpotte bakerst, ellers bare rør), men noe høres jo helt gærnt ut.

Forøvrig starter den kjempelett og går nå uten å dø på tomgang. Trekkraft kan jeg ikke si noe om, for jeg tør ikke og vil ikke kjøre den slik den høres ut.

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

gikk den pent før du monterte den eller?? kunne jo kanskje være lmm som fjusker litt. hørtes i grunnen og såg ut på turtelleren som den gikk på alle. men d er jo vær og prøve og nappe ut en og en ledning og høre om du hører noen forskjell. :)

Posted

Kenneth, Lambdasonden? I så fall nei, men den skulle vel kunne gå fint selv uten den?

Csiturbo/Kenzuke, ja, kan være den mangler en sylinder eller to. Skal få sjekket det i dag.

Kjell Rune, Hehe. Tempfølern er det noe gærnt med. Bilen var iskald under opptaket, så ingen fare. Vet ikke om det er fordi den er koblet på feil sted eller fordi E28'n har en annen type sensor. Den gir ihvertfall som du ser maks uttelling på E34-ledningsnett/hjerne. Forrige eier som koblet opp det, så jeg har ikke fått sett på det enda, må ta slikt småplukk når motoren går skikkelig. Kan LMM altså gi slike symptomer?

Posted

Har du sjekket at den ikke suger falskluft?

Slanger til toppdeksel osv er montert og tett?

Høres ut som den suger falskt, slik min høres ut hvis du f.eks tar av slangen på toppdekselet mitt ihvertfall.

Sviver den bedre hvis du øker turtallet litt?

Hvis ikke dette er feilen, så høres det ut som du har et tenningsproblem.

EDIT: har du tenningslampe så sjekker du om den tenner på alle! Hvis ikke du har så er nok et vennligsinnet verksted villig til å låne deg en.

Tenner den på alle har du gjerne et drivstoff tilførsel problem eller kompresjonsproblem.

Og hvis du kobler ut Lamda eller LMM så skal vel motoren gå over i ett nødsprogram? Høres ikke ut som motoren sviver helt bra på dette programmet, men sviver nå bedre enn dette her.

Posted

uten lmm så starter bilen og sier brom og stopper igjend. så den går ikke i nødprogram av d. m5´n min gikk i nødprogram av lamdaen og den gikk helt fint på tomgang så d er ikke den. men tenningen skal jo justere seg selv. isåfall er d hjernen som er i uorden da kanskje.

Posted

Hmm, får forsøke å plukke litt fra den andre motoren, bytte LMM, plukke over lambda og sjekke etter falsk luft. Har ikke klemt alle slangene veldig godt på rundt forbi. Skal også kjøpe nye NGK-plugger å klemme i den. :)

Lurer på om jeg skal teste med ny rotor og fordelerlokk også.

Hva med reimhjulssensoren, kan en halv millimeter nærmere eller bort fra hjulet gjøre dette?

Og hva med bankelyden som høres såvidt noen få ganger i filmen?

Posted

Prøv å som du sier alle tenningsdeler etc,hørte på klippet nå og som flere sier går den ikke på alle høres det ut som.

Og "bankelydene" er garantert i samband med at den ikke går rent.

Det skal være veldig mye dritt på reimhjulssensoren før 0.5mm har noe å si.

Men det er jo mål på hvor nærme den skal være.

Posted

hvis du ser på den andre motoren din på temp føler ser du hvordan den må kobles for og virke med e34 520 instrumenter.

btw. høres ut som det ikke er kjøleveske på den ? synes jeg hørte vannpumpe jamring. temp følere kan også være en årsak til dårlig gange , sjekk om det er e34 følerene som sitter på motoren