Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hallois igjen..

hehe må si jeg får liten klump i halsen da jeg ser bilen din.. Min var jo nesten helt lik når den var ferdig da.. :shock:

bare at den ble vrak i 2. heatet på 1.løpet da.. :x

men men..

I love your car.. hehe

Også en ting til.. vet ikke om du har gjort det på din, men hvis du tar og løfter motoren MAX opp som det går i motorrummet slik at kassa butter i tunellen også da lager nye motorfester med gjengestenger og 4kantrør. det hjelper mye på fronetn asså.. også bånnpannen ligger bedere..

Ellers så GLEDER jeg meg til også se din nå asså :wink:

• 3 weeks later...
Skrevet
Kommet noe lenger med prosjektet? Eller har du allerede kjørt løp? :D

Har ikke kjørt enda nei, men har kommet mye lengre! Har nå;

Girvelger:

Laget til elektrisk girvelger, der tok vi en elektrisk motor, med en arm på, som drar spaken frem og tilbake, så vi satte vi den fast i girstanga, og koblet opp på den "opp&ned" knappen til elektriske vinduet! Så girer`n er i box..

Brems:

Her valgte vi for og gå for luft! Fikk taki en luftsylinder, som vi festet til rundt ved rattstammen, og sveiset fast armen i bremsepedalen.. Så festet vi en stram fjær til bremsepedalen, så det funker slik: Med engang det ikke står luft på sylinder`n går bremsepedalen inn, sitter festet elektrisk ventil til anlegget, og jeg har en knapp til å trykke på til og bryte strømmen! når strømmen bryter så smeller bremsepedalen inn, og slepper jeg knappen så kommer det luft i sylinderen, og bremsepedalen går av! 8) Huff, er ikke lett å forklare detta asså :P Siden pappa er hjernen bak detta :wink: hehe..

Styring:

Ja all hydralikk og slanger var hadde vi koblet før, men på lørdag fikk vi koblet strøm til annlegget!! Vi var veeeldig spendte, da vi ikke visste om dette virket enda! men det gjorde det :D:D Men, den styrte bare til venstre, og var veldig svak til høyre!! Vi prøvde å lufte litt, da det kunne væra luft i slanger osv. men den ble ikke særlig mye bedre, så vi kom fram til at det antageligvis var tannstanga mi som var gåen, fordi servostyringa var ikke helt i strekk da jeg kjøpte bilen heller! men vi kjøpte ny pumpe i vinter, som vi satte i, men det er nok antageligvis slitt tannstang!!

Ja da har jeg prøvd å forklare så godt jeg kan :oops: Hehe.. ska legge ut bilder når jeg får tatt bilder av det 8)

Skrevet

Rettelse på det over nå altså! Var nede hos bimmer`n akkuratt, da fatter`n har fått ordnet styringa :D:D:D:D:D Var bare en slange som var koblet feil!! Mangler bare å få laget til gassen min nå så er jeg klar til å cruise :wink:8) Hehe.. Satser på å kjøre på Goldagarsløpet på Gol den 15-16 Juli!! :D Bare 2 uker og 6 dager til!!

Skrevet

Jeg skal kanskje også til Gol og kjøre! :D Men det er helt sikkert at jeg skal til Smådølfestivalen, 3 dager med kjøring :D

På fredag reiser jeg til Kristiansand for å kjøre på Rugslandbanen! Gleder meg!! :D

Skrevet

så genialt, digger stå-på-viljen til deg og "hjelperene" dine, kjempe kult og ganske unikt etter min mening! stå på, og for all del send meg en pm viss du skal kjøre på dokka i sommer:p gleder meg som en unge til å se på:) lykke til videre!

Skrevet
så genialt, digger stå-på-viljen til deg og "hjelperene" dine, kjempe kult og ganske unikt etter min mening! stå på, og for all del send meg en pm viss du skal kjøre på dokka i sommer:p gleder meg som en unge til å se på:) lykke til videre!

Hehe, jepp skal si ifra hvis jeg skal kjøre på dokka, skal hvertfall kjøre noen løp der til neste år!! :)

Nå har levert BMW`n på en verksted i Hønefoss, der de bygge handicapbiler! De skal finjustere styringa, og lage til gass til meg :D:D Så jeg skal hente bilen i morra (Fredag) og da er det mulig bilen er heelt klar til å kjøre med 8) Da mangler jeg bare å lage bukplate og litt småfix :wink: Så blir det kjøring heele neste uke tenker jeg :wink: Lokalavisa "Hallingdølen" var og lagde en sak om at bilen er snart ferdig på Tirsdag, der nevnte jeg tilogmed BIMMERS.no, at jeg har lagt ut prosjektet her, og fått masse gode tilbakemeldinger!! 8):D

CIMG1181.jpg

Her er bimmer`n på henger`n før vi reiser til Hønefoss:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...