Gå til innhold

Bensinpumpa?


whalebiter
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen stoppa med en gang jeg begynte å rygge når jeg hadde vært å handlet. Bilen gikk helt prikkfritt tidligere og også helt fram til butikken. Veihjelpen mente det kunne være bensinpumpa fordi han sa han savnet en lyd i det han kjinna på den.

I begynnelsen etter den dauvva, ga den noen ettertenninger, men dauvva fort igjen. Noen erfaringer noen? Enig at det kan være bensinpumpa? I så tilfelle trenger jeg all hjelp jeg kan få; Hvor ligger den, hvordan måle om den er gåen, andri ting en evt. kan sjekke først?

(Det er en E30 om noen skulle være i tvil.)

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen stoppa med en gang jeg begynte å rygge når jeg hadde vært å handlet. Bilen gikk helt prikkfritt tidligere og også helt fram til butikken. Veihjelpen mente det kunne være bensinpumpa fordi han sa han savnet en lyd i det han kjinna på den.

I begynnelsen etter den dauvva, ga den noen ettertenninger, men dauvva fort igjen. Noen erfaringer noen? Enig at det kan være bensinpumpa? I så tilfelle trenger jeg all hjelp jeg kan få; Hvor ligger den, hvordan måle om den er gåen, andri ting en evt. kan sjekke først?

(Det er en E30 om noen skulle være i tvil.)

Takker for all hjelp.

Heisann! Hadde akkurat samme problem med min gamle bil (92' 320i).

Det du må gjøre er at du må slå av tenningen, deretter lar du vrir du om tenningen 1 hakk, hvis bensinpumpen slår inn (du hører en liten summelyd) er det ikke bensinpumpen.

Hvis ikke bensinpumpen slår inn gjør du følgende:

PS: Det er best å være 2 stk til dette:

Den ene sitter inne i bilen og forsøker å starte, mens den andre ligger på høyre side av bilen og dunker på bensintanken ( pumpen ligger under høyre baksete.

Mens du dunker på undersiden av tanken prøver du å starte. Når du har fått start på bilen anbefaler jeg at du kjører til nermeste bmw forhandler og kjøper ny bensinpumpe... Den koster ca 1000kr

Bytte av bensinpumpe...

Bemerk Tanken bør være tom.

1: kjør trykket ut av tanken ved at du kjører tenningen i noen sekunder

2: løft ut baksetet (festet med noen clips.. Bare rykk til)

3:skru av dekselet på høyre side (3-4skruer)

4:du ser nå et plast lokk med noen lendninger koblet til...

5:støvsug for rusk og drit

6:løsn ledningene og skru opp lokket.

Nå er bensinpumpen løs, så bare ta den ut og sett inn den nye...

Til slutt gjør du det samme som ovenfor, bare i motsatt rekkefølge:-)

Lykke til;-)

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for grundig svar. Har bare et problem, jeg har proppfull tank (Da mener jeg heeeelt stappfull) og små (men de er der jo) muligheter til å tømme den. Er det mulig å få gjort dette uten å tømme tanken?

Om det bare er elektisk feil, hvilke ledninger kan jeg koble strøm til direkte for evt. å se om pumpa er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den ene sitter inne i bilen og forsøker å starte, mens den andre ligger på høyre side av bilen og dunker på bensintanken ( pumpen ligger under høyre baksete.

Mens du dunker på undersiden av tanken prøver du å starte."

Hva i alle dager er vitsen med å dunke på bensintanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den ene sitter inne i bilen og forsøker å starte, mens den andre ligger på høyre side av bilen og dunker på bensintanken ( pumpen ligger under høyre baksete.

Mens du dunker på undersiden av tanken prøver du å starte."

Hva i alle dager er vitsen med å dunke på bensintanken?

Feilen kan ligge i at pumpen trenger et slag for å starte... da er det nok ved at du dunker på undersiden av tanken (rett under bensinpumpen).

Fungerte godt på min...

Grunnen til at du må tømme tanken er pga. stort trykk... Kan være litt skummelt å åpne der hvis den er full... Og en ting til... Når du skrur ut pumpen, pass på å ikke ha "sneipen" hengende i leppa da... er litt skummel den bensin gassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk start på bilen uten å bytte. Prøvde bare for gøy å dunke i lokket mens jeg kjinna. Den fuska litt i begynnelsen før den stabiliserte seg og så ut til å virke fint. Prøvde å stoppe og starte igjen og det gikk fint. Men senere var det på'n igjen. Måtte dunke for å få start. Er dette bare en kontaktfeil, eller må den byttes, noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk start på bilen uten å bytte. Prøvde bare for gøy å dunke i lokket mens jeg kjinna. Den fuska litt i begynnelsen før den stabiliserte seg og så ut til å virke fint. Prøvde å stoppe og starte igjen og det gikk fint. Men senere var det på'n igjen. Måtte dunke for å få start. Er dette bare en kontaktfeil, eller må den byttes, noen som har erfaringer?

Jeg vil tro at bilen din har gått såpass langt at bensinpumpen har blitt utslitt... Jeg ville ha byttet den ut med en gang....

Er litt kjedelig om bilen stopper plutselig når du er ute å kjører... Bedre å skifte den nå, mener jeg:-)

Dag Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt pumpa så fort du bare kan, plutselig så står du der igjen - og IKKE vil gå igjen. Mest sannsynlig er det børstene som er utslitt, men dette er ikke en normal byttedel.

En over her nevnte en tusenlapp for ny. Får håpe det for deg, for jeg har hørt mye høyere priser tidligere - men har ikke skjekket selv.

@Sassion99:

Du trenger på ingen måte tenke på høyt trykk som du sier. Om så skulle være at det er trykk ved full tank, da må det være så mye bensin at han har fylt heeelt opp til lokket. Har han ikke det, så er det "ingen" problem å bytte pumpa med tanken full av bensin.

Og skulle du fortsatt være redd for at det er trykk, ta av bensinlokket utvendig først - da forsvinner iallefall trykket - hvis det skulle være et...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...