Gå til innhold

Olje?


jlien
 Share

Anbefalte innlegg

men mindre jeg ikke er helt på bærtur nå så mener jeg den skal lye noen sek når man skrur på bilen. sånn som feks lampe for bremser osv også lyser noen sek når man skrur på bilen.

Ja, disse testene tar vanligvis noen sekunder. Når testen er ferdig og alt er ok, så slår lampa seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teke gjerne nokre sek før oljepompa di klare å pompe opp olje.

Det som ofte kan vere grunnen til at dei lyser er:

- Oljepompa som er gammal

- Gammelt oljefilter

- Slitte veiv og rådelager

- Oljetrykksensor (som blade77 seie)

Men som sagt, pleie å ta eit par sek før pompa klare å pompe opp nok olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mindre jeg ikke er helt på bærtur nå så mener jeg den skal lye noen sek når man skrur på bilen. sånn som feks lampe for bremser osv også lyser noen sek når man skrur på bilen.

Ja, disse testene tar vanligvis noen sekunder. Når testen er ferdig og alt er ok, så slår lampa seg av.

Det skal egentlig ikke være sånn, men det er vanlig at det blir sånn etterhvert som motoren blir slitt.

Lampetesten skjer før du starter motoren, bare ved å skru på tenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel eigentleg ikkje så enkelt å sjekke det etter det eg har erfart. Vist symoblet for olje lyse, i tider og utider, kan du først prøve å skifte olje og filter og moglegens oljetrykksensor. Vist ikkje noko av det funker er vel neste steg oljepompa. Vist det fortsatt lyse litt da, er det nok veiv/råde-lagra som er byrja å bli dårlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme "problem" har både M20 og M30 hatt i åresvis.

Hovedsaklig så ligger problemet i oljen i motoren, samt "koksede" oljekanaler. En god rens og "rett" olje gjør ofte susen.

Slitasje på veiv og rammelager er ikke årsak til problemet ditt.

Ang. Blades oljetrykksbryter, så har jeg selv byttet "endel" brytere gjennom årene. Men symptomene som har gjort at jeg har byttet de har vært: Ingen funksjon (enten inget lys, eller lys hele tiden), oljelekkasje gjennom bryter samt at oljelyset har blinket selv om oljetrykket har vært tilstede. Har ikke vært borti at bryteren har vært "treg"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg spørre deg pedi :oops: En god rens og "rett" olje gjør ofte susen.Er det rens som man fyller på motoren,og lar den gå på tommgang i 10 min du mener?evt hvor finnes det?

Å "rett"olje,er det merket\type olje du mener?eller er det flyte evnen (10\40 , 5\30) du tenker på

Må spørre,blir ikke klok ellers :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...