jlien Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 Når jeg starter bilen min, står oljelampen på i ca. 5 sek før den slår seg av.. er dette grunn til bekymring eller? peilet oljen idag og den var full!
Ole-P Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 men mindre jeg ikke er helt på bærtur nå så mener jeg den skal lye noen sek når man skrur på bilen. sånn som feks lampe for bremser osv også lyser noen sek når man skrur på bilen.
blade77 Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 Hadde samme rpoblemet på min, byttet oljetrykksensoren og da var den fin igjen.
kilronan Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 men mindre jeg ikke er helt på bærtur nå så mener jeg den skal lye noen sek når man skrur på bilen. sånn som feks lampe for bremser osv også lyser noen sek når man skrur på bilen. Ja, disse testene tar vanligvis noen sekunder. Når testen er ferdig og alt er ok, så slår lampa seg av.
Arimanni Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 Teke gjerne nokre sek før oljepompa di klare å pompe opp olje. Det som ofte kan vere grunnen til at dei lyser er: - Oljepompa som er gammal - Gammelt oljefilter - Slitte veiv og rådelager - Oljetrykksensor (som blade77 seie) Men som sagt, pleie å ta eit par sek før pompa klare å pompe opp nok olje.
jlien Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Skrevet Februar 23, 2006 ok men det høres bra ut! takk for svar!
Ronny M Skrevet Februar 24, 2006 Skrevet Februar 24, 2006 men mindre jeg ikke er helt på bærtur nå så mener jeg den skal lye noen sek når man skrur på bilen. sånn som feks lampe for bremser osv også lyser noen sek når man skrur på bilen. Ja, disse testene tar vanligvis noen sekunder. Når testen er ferdig og alt er ok, så slår lampa seg av. Det skal egentlig ikke være sånn, men det er vanlig at det blir sånn etterhvert som motoren blir slitt. Lampetesten skjer før du starter motoren, bare ved å skru på tenninga.
Bmw-Racer Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Hvordan skal olje pompa skjekkes? Tenker hvis den går istykker er det vell kveld Er det "bare" m10 motoren som har det slik?har aldri set eller hørt om dette problemet på m20.Eller tar jeg feil?
Arimanni Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Er vel eigentleg ikkje så enkelt å sjekke det etter det eg har erfart. Vist symoblet for olje lyse, i tider og utider, kan du først prøve å skifte olje og filter og moglegens oljetrykksensor. Vist ikkje noko av det funker er vel neste steg oljepompa. Vist det fortsatt lyse litt da, er det nok veiv/råde-lagra som er byrja å bli dårlege.
Pedi Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Samme "problem" har både M20 og M30 hatt i åresvis. Hovedsaklig så ligger problemet i oljen i motoren, samt "koksede" oljekanaler. En god rens og "rett" olje gjør ofte susen. Slitasje på veiv og rammelager er ikke årsak til problemet ditt. Ang. Blades oljetrykksbryter, så har jeg selv byttet "endel" brytere gjennom årene. Men symptomene som har gjort at jeg har byttet de har vært: Ingen funksjon (enten inget lys, eller lys hele tiden), oljelekkasje gjennom bryter samt at oljelyset har blinket selv om oljetrykket har vært tilstede. Har ikke vært borti at bryteren har vært "treg"...
Bmw-Racer Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Olje å filter er byttet Så da må jeg prøve sensoren Topper`s med bmw forum
Bmw-Racer Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Nå må jeg spørre deg pedi En god rens og "rett" olje gjør ofte susen.Er det rens som man fyller på motoren,og lar den gå på tommgang i 10 min du mener?evt hvor finnes det? Å "rett"olje,er det merket\type olje du mener?eller er det flyte evnen (10\40 , 5\30) du tenker på Må spørre,blir ikke klok ellers
Bmw-Racer Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Phhh !der var jeg helldig Jeg har brukt 10\40w Halsyntetisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå