Gå til innhold

Problem med ryggesensorar og fjerning av lim etter solfilm


Bjørn 320
 Share

Anbefalte innlegg

Har to små problem:

1. Av og til er ryggesensorane gått litt av skaftet. Så fort eg set bilen i revers begynnar det å pipe fast (på samme måte som når avstanden er mindre enn 30 cm bak til noko). Dette er sånn av og til, men av og til fungerer dei heilt fint. Har hatt bilen på bukk og sjekka om det var lause ledningar eller noko til sensorane, men her var alt fint.

Nokon som anar kva det kan vere?

2. Etter å ha vore forbanna på den #¤%#%"# solfilmen som var så fint kutta i kantane at det såg ut som om det var brukt brødsag...så tok eg og reiv av heile dritet! Men så dukka det opp eit lite problem...det sat att lim på rutene...dette var ikkje direkte enkelt å få av. Prøvde med Jif-glassrens-ting men funka omtrent ikkje. Nokon bedre forslag? Aceton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp sitrus er konge til å fjerne lim fra ruter med, brukt det mange ganger.

Men vet ikke om det er så ett å få tak i. jeg bruker å låne det fra et oppretting firma. De bruker det mye til å fjeren smuss og andre ting før bilen går i lakkboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett var dett! Luktar sitron av heile bilen no, og var mildt sagt eit helvete...måtte skrape og sprute og gni...brukte vel mellom 2 og 3 timar...men det var verdt det! :D

Gjekk forresten tom for sitrunsrens på slutten, så eg fann noko loc-tite rensemiddel. Funka det og...viss andre står i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du har sjekket bilen på bukk og gått igjennom ledningene.. Har du kobla på ei feilsøkermaskin og sjekka om der er en sensor som er gått av med pensjon? Det er mest sannsynlig at det er 1 sensor som er gåen. Og da piper det slik som du beskriver.. Jeg har en 2000 mod 320. Og når jeg måtte skifte en sensor så va det berre å ta av den lista som sensorene sitter på. ( Du kommer til bak fangern ) . Så tar du av ledningene, og skifter den som er gåen. Ganske enkelt... :) Visst ikke det er de som er tilfelle, så er det bare å skrike ut på nytt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...