Gå til innhold

Rust under bil (bilde) er dette ille?


Zipp0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Nysgjerrig som jeg er så lurte jeg fælt på hvordan det sto til under bilen, (har ingen anledning til å få'n på bukk før snøen blir borte) og tok derfor et bilde.

så litt rust her og der men er ikke så kjent med åssen alt henger sammen på bmw enda :P

så lurte derfor på om noen kunne fortelle meg hvor ille dette var? bilen skal på eu i mai..

Link til bilde

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det eg kan sjå på bildet, så ser eg ikkje noko farleg rust. Ser ut som overflaterust, men det er nesten sånn som du må trykke litt på og sjå om det er.

Ville tatt meg ein runde med smergelpapir og gjerne litt tectyl og smurt på her og der. Men vil ikkje tru at det er noko problem å komme igjenom EU ok med det der. Men som sagt, er litt vanskeleg å seie sånt ut fra berre bilde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke ut som noe unormalt ut detta. så mest ut som overflate rust men har du mulighet så kan du ta en mikroskopisk skrutrekker eller en syl eller noe å pirke litt på di verste flekkene da finner du fort ut om det er gjennomrustet eller overflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje så fint ut. Om eit år er det nok mykje verre... Ta bilen opp på bukk og vaske bilen GRUNDIG med høgtrykkspyler med bra trykk og varme.

Deretter kan du ta å pirke litt der det ser verst ut... Dersom det berre er overflaterust, så anbefale eg å kjøpe sandblåsingsapparat på BILTEMA (ca500kr med sand), så nokre boksa med Zink og tectyl på spann... Er ikkje så mange tima med arbeid og bilen din blir i mykje bedre stand etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...