Gå til innhold

spørsmål om chip


humayun
 Share

Anbefalte innlegg

dere som har chippet bilen 318i...hva synes dere om det,,bruker bil mye bensin???gjør det noe skadet til motoren???er det noe fordel.....hvordan fås takk i en billig chip....jeg har kat-bak system og kn filter, for å få litt mer må jeg ha chip??................trengs deres råd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økning i bensinforbruk blir ubetydelig, men det blir også effektøkningen. Det vil kun hjelpe på "skrytefaktoren". Det er snakk om maks 10-12 hestekrefter (...hvis ikke filteret spiser det opp) og det er ikke verdt å bruke pengene på. Kvitt deg heller med en passasjer og stepphjulet og du har oppnådd samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med en how to tråd her snart hvor kanskje du kan få svar på noen spørmål. Kan ikke si jeg vet så mye om hvilken effektøkning man får med tuning av bensinbiler, men når det gjelder dieseltuning er forskjellen stoooor. Bilen blir sterkere i hele registeret og bruker minimalt mer diesel. Det er ikke vanskelig å oppgradere bilen, man må bare undersøke litt og ha utstyret i orden. Oppgraderingen skjer i ECU'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje heilt trua på Trimchip.com for å være heilt ærleg. Dei påstar at til min bil skal dei klare å øke effekten med 20Nm og 12 hk til ein pris av 1500,- kr (vist eg montere den sjølv).

Synest dette virka litt mykje, men eit par hk får du nok ut av det, men ikkje så mykje som dei påstar.

Dei har også ei grei side med informasjon: http://trimchip.com/test//oss.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norman hos Trimchip er kanskje den beste i Norge (Skandinavia) vedrørende trimchipping av BMW så man kan stole på hva han forteller vedrørende økning. Han er veldig realistisk. Vi var ute med han i BMWCCN Avd. Hordaland-klubben og han fortalte helt ærlig at han frarådet kunder med x16i og x18i om å ikke chippe motoren og istedet finne andre løsninger. Men misforstå meg rett, hvis de vil kjøpe så selger han gledelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...