Gå til innhold

Renner inn vann fra takluken - E39


nokiaas
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte bilen gjennom en vaskemaskin forleden. Helt på slutten av vasken så kom det inn litt vann på høyre a-stolpe.

Tok av panelet i dag og sjekket at ikke dreneringsrøret var tett, det var det ikke.

Helte litt vann inn på "takrenna", men da virket alt fint.

Helte på ganske mye vann, da kom det vann inn i bilen.

Jeg klarer ikke å se hvor det kommer inn hen, men det må være ett deksel eller noe som er sprekt, eller en pakning.

Noen som har tips, eller har demontert takluka før og vet om det er noen pakninger el som kan gå i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke litt tykkere wire til å stake opp dreneringen.

Men jeg tror ikke det er det som er problemet.

Jeg hadde nøyaktig samme problem. Det hjalp ikke å stake opp dreneringen der. Vannet kom inn ved høyre a stolpe og endte opp ved passasjersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke litt tykkere wire til å stake opp dreneringen.

Men jeg tror ikke det er det som er problemet.

Jeg hadde nøyaktig samme problem. Det hjalp ikke å stake opp dreneringen der. Vannet kom inn ved høyre a stolpe og endte opp ved passasjersetet.

Så hva gjorde du til slutt da? Fant du en løsning...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i første tråd: Det er ikke tett drenering.

Sjekket mer i dag, det renner bare inn vann når vannstanden når høyden på dekslet som er rundet kanten. Så det er ikke noe feil med dette. Prøvde samme på venstre side. Det ble samme resultat. Men det ser ut som pakningen mellom taket og takluken er slitt og lite fleksibel. Kan se ut som det er mer åpning rundt takluken en det som er meningen. Skal bestille ny tetning og se om det hjelper.

Det kom inn vann når vannstanden kom opp til kanten der skinna til takluka går ned i feste forran. Det er det laveste puktet. Men dreneringen er ikke tett, testet røret og videre ut ved skjermen forran, det var ikke noe feil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke litt tykkere wire til å stake opp dreneringen.

Men jeg tror ikke det er det som er problemet.

Jeg hadde nøyaktig samme problem. Det hjalp ikke å stake opp dreneringen der. Vannet kom inn ved høyre a stolpe og endte opp ved passasjersetet.

Så hva gjorde du til slutt da? Fant du en løsning...? :)

JA :)

Etter jeg hadde drenert opp så intraff vannlekasjen 3-4 ganger til. Så stoppet den av seg selv. Det regner mye i Bergen, men fremdeles like tørt i bilen. Har også prøvd spyletest for å finne ut av det, men nei da ikke mulig å få fremprovosert noe lekasje.

NÅ er jeg bare glad for at bilen tilsynelatende er tett igjen :D

Så derfor delte jeg ikke løsningen min lengre opp her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...